Ser grymt gott ut!Middag ikväll på Villa Godthem. Tack Amex.
Toast med kalix löjrom till förrätt samt abborre till huvudrätt.
Lugnt, trevlig service.
En trevlig söndagsmiddag helt enkelt.
Visa bifogad bild 121389 Visa bifogad bild 121390
Villa Godthem verkar ha tagits bort eller liknande, för nu är varenda dag helt fullbokad. Igår har jag för mig att jag fortfarande såg god tillgänglighet.Middag ikväll på Villa Godthem. Tack Amex.
Toast med kalix löjrom till förrätt samt abborre till huvudrätt.
Lugnt, trevlig service.
En trevlig söndagsmiddag helt enkelt.
Visa bifogad bild 121389 Visa bifogad bild 121390
Jag hittar fortfarande många platser där i början av oktober. Kollade iofs bara 3-4/10 nu när jag skulle boka men det gick jättebra.Villa Godthem verkar ha tagits bort eller liknande, för nu är varenda dag helt fullbokad. Igår har jag för mig att jag fortfarande såg god tillgänglighet.
Åh, se lediga bord månadsvis verkade inte fungera riktigt när man valt Dining by Amex. Tack!Jag hittar fortfarande många platser där i början av oktober. Kollade iofs bara 3-4/10 nu när jag skulle boka men det gick jättebra.
Kul! Jag var också där i går kväll och valde samma mat. Men tog den stora Skagen för att treåringen i familjen skulle få smaka lite på den. Håller med om att den lilla inte var superstor.Blev middag på Villa Godthem ikväll, hade sett fram emot löjromstoast men den var slut.
Visa bifogad bild 122484
Då jag inte är stor i maten tog jag istället halv skagen och oxfilé planka. Skagen var nog den minsta jag sett, hade utan problem kunnat ta en stor.
Visa bifogad bild 122485
Plankan var riktigt god med en hel del rök från trät, gissar att själva plankan bara används en gång per sida då den gick sönder när man skar köttet.
Visa bifogad bild 122486
Då det var internationella GT dagen så försökte vi beställa detta, de två första ginen vi valde var dock slut så fick bli tanquray 10. Utbudet på öl var extremt magert, fanns ju fler ginsorter att välja på än öl. De hade åtminstone en session ipa, JACK från Carnegie.
Riktigt god mat, även om förrätten var i minsta laget.
Jag har räknat på det med förutsättningen 2 vuxna, 2 barn [varav en tonåring]Försökte räkna på det tidigare men räknade nog fel. Funderar på att skaffa ett Platinum som komplement till mite Elite. Kommer hanästan all spend på Elite för 2 vouchers och har redan rese/hyrbilsförsäkring via Elite som funkar för mig. Är det någon som räknat på om Platinum betalar för sig självt?
3 dining upplevelser har jag räknat till 900 kr per gång om man kollar menyn på Ricordi (antar att i ochmed att det står konto och inte kortinnehavare så räknas inte extrakortsmedlemmar utan enbart huvudkortsmedlemmar?) = 2700 kronor + ytterligare 1000 kr att äta på restaurang = 3700 SEK.
I mitt fall 2 tillfällen per år då jag äter på loungen på ARN till ett värde av 700 för två personer = 1400 SEK. Totalt hamnar det på 5100 SEK. Det är 1500 kr ifrån årskostnaden för kortet. Är det något annat jag missat?
Känns kanske konstigt att vara så beräknande men samlar just nu vouchers och eurobonuspoäng och har redan bra försäkringar via mitt Elite.