Senaste nytt

SAS Travel Ready Center

sbbn017

Medlem
Nån annan som har problem med Traverl-ready center? Vi flyger på onsdag 0600 (alltså inom gränsen för 72h) men jag får följande fel när jag slår in vår reference + namn:

"Your booking reference or destination is not available in SAS Travel Ready Center. Please check the list of Travel Ready Center destinations on our FAQ. If your destination is not on the Travel Ready Center list, you can still check-in online and then proceed to the airport for manual processing if necessary."

Detta trots att vi flyger till Alicante, som då ska vara en av destinationerna där ready center är möjligt... Sitter nu i kö till kundtjänst, men har en känsla av att dom inte kommer kunna svara utan be mig göra allt manuellt på flygplatsen (vilket, vi såklart vi gärna undviker mtp avgångstiden 06:00) (!)

EDIT: Kundtjänst svarat, "ingen aning, jättekonstigt - ni får prova manuellt på flygplatsen"
Frågade om det finns någon avdelning som faktiskt kan svara på frågor kring Travel Ready Center - svaret var Nej, dom på kundtjänst vet ingenting om den tjänsten... Jaja, som förväntat helt enkelt.

Vol

Allt flöt på igår eftermiddag när jag knappade in mina uppgifter. Fick sms tidigt imorse om att allt var godkänt.
Flyger till Spanien imorgon måndag.
 

Volatyle

Medlem
Jävla skit.. Känns ju rätt trist att behöva fixa boardingkort på flygplatsen bara för deras tjänst inte fungerar. Det är redan tidigt som det är med avgång 06:00... Då vill man verkligen ha allt reggat och klart.
 

Volatyle

Medlem
Kan också nämna att jag fick SMS i morse från SAS om att jag ska registrera mig på travel ready center...Så det är ytterst märkligt.
 

Volatyle

Medlem
Haha, jag får bjuda på den här komiken iaf... Korrespondens bifogat:

Vi fick i morse ett SMS att ladda upp dokument i SAS Travel Ready Center så vi kan fixa allt klart innan flygplatsen, vilket såklart är önskvärt med tanke på avgångstiden.
Problemet är, att på er sida under SAS Travel Ready Center får jag följande fel när jag använder vår bokningsreferens: "Your booking reference or destination is not available in SAS Travel Ready Center. Please check the list of Travel Ready Center destinations on our FAQ. If your destination is not on the Travel Ready Center list, you can still check-in online and then proceed to the airport for manual processing if necessary."

Agent: Ska kika på den

Alicante är ju en av destinationerna detta ska fungera till, vi flyger direkt från GOT
och det är inom 72h från avgång.

Agent: Eftersom du inte har tillgång att utnyttja SAS Travel Ready Center så kommer ni behöva checka in på flygplatsen för att få ert boardingkort. Ni kan alltid försöka att komma åt SAS Travel Ready Center igen lite senare under dagen, dock är det inget som jag har möjlighet att lova.

Hur kommer jag i kontakt med de som har support för SAS travel ready center?

Agent: De har ingen support. Har du inte möjlighet att ladda upp dokumentationen på hemsidan så behöver ni hantera det vid incheckning

Och vad avses med att jag inte har tillgång? Det står ju klart och tydligt att kravet är att det är en destination i listan (vilket det är) samt att det ska vara inom 72h från avgång (vilket det också är)
Vad är det då som inte uppfylls?

Agent: Det har jag inte information om, dock så skulle jag anta för att ni flyger från Göteborg direkt och inte via Stockholm

Så du menar att SAS Travel Ready center endast fungerar vid flyg från Stockholm?

Agent: De flesta flyg räknas därifrån, ja. SAS travel ready center är ett nytt system som fortfarande är under förbättring

Men det borde väl gå att eskalera frågan internt? Någon måste ju veta inom SAS tänker jag?
Ska det gå, eller ska det inte gå att använda för flyg från GOT - det är ju en rätt konkret fråga

Agent: Jag har redan eskalerat detta, dock så kommer det inte ändra att ni måste hantera dokumentationen vid incheckningen

OK, innebär detta att vi inte kan få ut boardingkorten i förväg alls? Eller att vi måste visa dokumentationen på flygplatsen trots att vi har boardingkort?

Agent: Har ni inte möjlighet att skriva ut boardingkortet via hemsidan behöver ni fixa det på flygplatsen

Och vi kan inte skriva ut boardingkort utan att få åtkomst till SAS travel ready center? Eller går det ändå?

Agent: Om din destination har möjligheter till det så har du den möjligheten, men annars skriver ni ut den på flygplatsen vid bemannad disk

Ja, har den det då?

Agent: Du får ett boardingkort när du checkar in, antingen via hemsidan, eller att du hanterar det på flygplatsen.
Har du möjlighet att checka in på hemsidan, men inte får ett boardingkort, så måste ni fixa det på flygplatsen.


... Och kan jag checka in via hemsidan utan att ladda upp dokument på SAS travel ready center?

Agent: Det finns ibland dem möjligheterna, ja

Skratt, det här är som en intervju med en politiker :) Ha en fin dag.
 

Hachans

Medlem
Kan kanske lugna dig med att även KLMs motsvarande system funkade inte heller, fastän jag skulle till en destination som fanns med på deras lista. Säkert pga under utveckling.

Air France kundservice visste inte ens om att funktionaliteten fanns hos dem när jag frågade hur lång tid granskningen tar, trots mailet jag fick av dem.

Sen blev allt godkänt ändå men då skulle ändå personalen på Arlanda se allt igen trots att jag hade ”Ready to fly” på boardingkortet och att lägga upp dokumenten skulle skippa den processen. Nu behövde jag visserligen checka in bagage ändå så gjorde inte så stor skillnad.
 

Korkeken

Medlem
Samma problem här men jag får iallafall mitt boarding kort men kan ändå inte logga in på Travel ready trots resa till Tyskland som ska ha detta. Undrar om detta system är under nedmontering
 

Hachans

Medlem
Samma problem här men jag får iallafall mitt boarding kort men kan ändå inte logga in på Travel ready trots resa till Tyskland som ska ha detta. Undrar om detta system är under nedmontering

Skickade in mina papper idag för Italien, funkade utan problem. Såväl vaccinationsbevis som test gick igenom på typ två minuter.
 
Toppen