Senaste nytt

EuroBonus Silver, till vilken nytta?

Känns ju ganska onödigt annars att få silver?
Det är en ganska urvattnad statusnivå, men du får +1 incheckad väska när du reser med SAS samt att du får använda Business checkin.
Sen får man väl använda loungerna vissa snålt tilltagna perioder i semestertiderna också.

Men väskan och ffa incheckningen är guld värt ibland enligt min erfarenhet…

Men det är ett tag sedan jag hade EBS, inget jag strävar efter att få.. råkar det bli så så är det en bonus. Från GOT blir det allt som oftast Lufthansagruppen och då får man inga segment att räkna mot status.. och de billigaste biljetterna i Eko ger få poäng mot status - ibland inga alls.

Det är en ganska urvattnad statusnivå, men du får +1 incheckad väska när du reser med SAS samt att du får använda Business checkin.
Sen får man väl använda loungerna vissa snålt tilltagna perioder i semestertiderna också.

Men det är ett tag sedan jag hade EBS, inget jag strävar efter att få.. råkar det bli så så är det en bonus. Från GOT blir det allt som oftast Lufthansagruppen och då får man inga segment att räkna mot status.. och de billigaste biljetterna i Eko ger få poäng mot status - ibland inga alls.
Jag förstår. Hade blivit guld om man fått försprånget från silver. Kommer åka många segment inrikes och det ger ju inte så bra med poäng heller...

En fråga om check-i

fråga på att använda "Business checkin"...vi reste nyligen där två check-ins var öppna. Det ena för SAS Go och den andra SAS Plus...vad fasen gäller här för Silver alt. guldmedlem?

En fråga om check-i

fråga på att använda "Business checkin"...vi reste nyligen där två check-ins var öppna. Det ena för SAS Go och den andra SAS Plus...vad fasen gäller här för Silver alt. guldmedlem?
Edi
Använd Pluskön

Mm, ”svårigheten” var att det var en enda låååång kö, sen ”serverades” båda check-ins passagerarna i kön. Man kanske skulle gått fram direkt till SAS Plus men då hade väl det skrikits/klagats bland de andra. Våra biljetter var SAS Go så man kanske gjorde ”rätt” ändå och ställde sig sist i kön…trots silver o guldkort. Jaja ilandsproblem men SAS borde ju tillägga Diamond/Guld/Silver till skylten ”SAS Plus” isåfall. Vi flög från Alicante till Arlanda.

Jaja ilandsproblem men SAS borde ju tillägga Diamond/Guld/Silver till skylten ”SAS Plus” isåfall.
På hemmafronten brukar de skylta med Business/Plus/Gold. Silver mörkar de rätt hårt, men jag har aldrigt haft problem att nyttja förmånen de gånger som det varit aktuellt (endast om första benet är på SK metall)
Med United brukade jag förresten få prioboarding... men det är inte en officiell förmån.

Mm, ”svårigheten” var att det var en enda låååång kö, sen ”serverades” båda check-ins passagerarna i kön. Man kanske skulle gått fram direkt till SAS Plus
Precis detta hände mig vid check-in på Malta, gick helt sonika förbi båda köerna och skapade en ”ny” kö.

men då hade väl det skrikits/klagats bland de andra
Låt dem gnälla, kunde inte bry mig mindre. Bara betala för plus eller uppnå status då.

Problemet med silver är ju att både på checkin samt ev inställt flyg så känns det som 90% av planet har status eller flyger plus. Skulle vara intressant att se hur många av ett fullt plan mellan Landvetter o Arlanda som helt saknar status. Det resulterar ju ofta i att det är "skit samma" vilken kö man väljer. Vill SAS skapa gräddfil skulle de ju snarare ha 3 pluscheckin för varje "vanlig" checkin de har, alternativt ha en checkin för varje nivå med resultatet att ju högre status ju kortare kö.

Toppen