Senaste nytt

Resemål som du tror att ingen annan har bevistat (Lek)

Nablus, västbanken, 132000 invånare under rådande utegångsförbud, farsan skulle köpa olivtvål, lagom lämplig stämning vid vägspärren i år Israelisk registrerade hyrbil, nog tur att far talar arabiska...

Ok, då får jag ta till några till:
- Sri Racha, Thailand - känt för sin fisksås
- Chonburi, Thailand, lite längre norrut ...

Ok, ok... jag stryker Gilroy! :)
... de flesta har nog besökt den s.k. "outletten" i Gilroy. Stan', däremot, är lite trist och dammig.

Det var outlet:en som var destinationen, men vi kom ner kustvägen och åkte rakt igenom stan på vägen dit. Kan bara hålla med om att stan i sig inte var någon höjdare.

Nablus, västbanken, 132000 invånare under rådande utegångsförbud, farsan skulle köpa olivtvål, lagom lämplig stämning vid vägspärren i år Israelisk registrerade hyrbil, nog tur att far talar arabiska...

När var detta? Var ni uppe hos samariterna? :)

Nu kan man uppenbarligen inte komma dragandes med något så enkelt som Ramallah i tråden...vi var där i år och i den "provinsen" var typ var fjärde bil israelisk (israeliska araber såklart). Vi var på g upp till Nablus men hann tyvärr inte..

Ok, slänger ut några städer jag har övernattat och verkligen gått runt i, som man inte brukar hamna i (utesluter Sverige och Tyskland):

Kuopio, Finland (nej tror inte jag är ensam om det, men kul om någon icke-finländare varit där)
Tilburg, Nederländerna
Clermont-Ferrand, Frankrike
Ierapetra, Grekland (sydligast i Europa)
Alessandria, Italien (någon utom Palazzi..? hela stan känns helfransk förresten)
Nevsehir, Turkiet (ja, nära Kappadokien som AHO nämnde)
Savannakhet, Laos (vi, 200 mm regn och 200 strykhundar)
Spokane, USA (staten Washington, nära Idaho)
Davenport, USA (Iowa, John Deer-traktorer..)

När var detta? Var ni uppe hos samariterna? :)

Nu kan man uppenbarligen inte komma dragandes med något så enkelt som Ramallah i tråden...vi var där i år och i den "provinsen" var typ var fjärde bil israelisk (israeliska araber såklart). Vi var på g upp till Nablus men hann tyvärr inte..

Ok, slänger ut några städer jag har övernattat och verkligen gått runt i, som man inte brukar hamna i (utesluter Sverige och Tyskland):

Kuopio, Finland (nej tror inte jag är ensam om det, men kul om någon icke-finländare varit där)
Tilburg, Nederländerna
Clermont-Ferrand, Frankrike
Ierapetra, Grekland (sydligast i Europa)
Alessandria, Italien (någon utom Palazzi..? hela stan känns helfransk förresten)
Nevsehir, Turkiet (ja, nära Kappadokien som AHO nämnde)
Savannakhet, Laos (vi, 200 mm regn och 200 strykhundar)
Spokane, USA (staten Washington, nära Idaho)
Davenport, USA (Iowa, John Deer-traktorer..)

Tilburg kan du stryka. Tror jag sett det mesta i Holland faktiskt;)

Det är nog där jag får försöka hitta något ställe som ingen annan besökt. Så här kommer min lista över städer/orter i Nederländerna som jag besökt (utöver de självklara som till exempel Amsterdam och Haag):

Arnhem
Nijmegen
Eindhoven
Zwolle
Leiden
Amstelveen
Amersfort
Almere
Den Helder
Haarlem

Last edited:
Toppen