Senaste nytt

SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021

Eller så läser man bara första posten i tråden, det är nästan alltid bra att göra. Där står tydligt:

Nedan info är tillagt av moderator för att samla "vanliga frågor" som kommer under varje kampanj av detta slag.
//MODERATOR

Hur mycket kan jag fylla på hos Revolut, betala av hos CSN, betala räkningar hos Billhop/Betalo eller annat som begränsas som kontaktuttag?
10 000 SEK/24h
20 000 SEK/96h”

Enkelt.

Har en snabb fråga då jag har en brådskande betalning men har aldrig använt GBIT förut.

Om jag har ett Bank Norwegian-kort samt SAS MC på Curve, båda i SEK, och tar en betalning på £3000 på Norwegian idag, så bör det inte vara några problem att GBIT imorgon? Enligt mitt Curve är gränsen för GBIT på mitt konto £5000.

Vill bara dubbelkolla att det inte är någon gräns någon annanstans jag missar i all hast.

Har en snabb fråga då jag har en brådskande betalning men har aldrig använt GBIT förut.

Om jag har ett Bank Norwegian-kort samt SAS MC på Curve, båda i SEK, och tar en betalning på £3000 på Norwegian idag, så bör det inte vara några problem att GBIT imorgon? Enligt mitt Curve är gränsen för GBIT på mitt konto £5000.

Vill bara dubbelkolla att det inte är någon gräns någon annanstans jag missar i all hast.
Det ska inte vara något problem, så länge transaktionen har hunnit bokföras. Angående limit så vet jag att Endel haft problem med att de haft en limit som säger 9000 pund men som egentligen är 9000 sek. Inte specifikt kopplat till GBIt utan till kortet i sig.

Jag har inte själv problemet men tror svaret på detta finns i tråden.

Om jag har ett Bank Norwegian-kort samt SAS MC på Curve, båda i SEK, och tar en betalning på £3000 på Norwegian idag, så bör det inte vara några problem att GBIT imorgon?
Det beror på.

Ett vanligt köp, i en affär, kommer gå alldeles utmärkt att köra GBIT på imorgon.

En ”cash eqvivalent” transaktion kommer inte att kunna köras GBIT på ett såpass, i sammanhanget, stort belopp som £3000. I så fall behöver man dela upp transaktionen i flera mindre delar.

Toppen, tack! Då kör jag hellre en fågel i handen än tio i skogen - vill absolut inte riskera en massa cash points av misstag! :)

Försökte betala en räkning med kortet på Billihop men det gick inte och supporten sa att det är max 10k per månad med SEBs kort. Vet ni om det är så? Är det samma på typ Betalo?

Försökte betala en räkning med kortet på Billihop men det gick inte och supporten sa att det är max 10k per månad med SEBs kort. Vet ni om det är så? Är det samma på typ Betalo?

Se ett par inlägg uppåt för vilja gränser som gäller. Sen kan man givetvis ha individuella (sämre) begränsningar om man misskött sig enligt SEB men det borde de i så fall meddelat dig.

Någon annan som har problem att fylla på Revolut? Har alltid fungerat förut för mig, men får nu beskedet att min bank avvisar detta uttag. Inga andra kontantuttag gjorda + curve GBIT fungerade bra.

Toppen