Senator
Moderator
Vänner,
Det är inte själva priset som är så galet bra, men det är just nu bästa dealen jag kan hitta med Air France First. Eftersom poäng är typ omöjligt, drar jag inspiration från våra egna connoisseur eller feinschmecker @flum och @Agö och presenterar en bra deal i deras anda.
Jag åkte Air France First typ anno 2005 eller 2006. Då var jag inte alls imponerat. Men nu står det på min bucket-list post-Corona. Så jag har letat bra dealar som passar mina resplaner.
Stockholm Arlanda (ARN) - Chicago O'Hare (ORD) T/R
Flygbolag: Air France, KLM, Delta och SAS (SK) mellan ARN-CDG-ARN
Kabinklass: First, Business, SAS Plus
Bokningsklass: J (Air France, KLM, Delta) Business , F (Air France) First och C (SAS) SAS Plus
Fare basis: FS0XTCNB
Pris: från 35.500kr inkl. skatter/avgifter
Min/Max stay: 6 dagar i Chicago alltså turn-around punkten
Köpa senast: 60 dagar innan avresa
Gäller för utresa: --
Gäller för hemresa: --
Stopover: Obegränsat
Återbetalning: Ja, mot 400 EUR
Ändring: Ja
Routing: det här är en s.k. Maximum Permitted Mileage (MPM) biljett. Det är anledningen till stopover är ok. I det här fallet står det:
VIA THE ATLANTIC/ MPM 5112
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
Jag tror att JFK och IAD är de två logiska transitpunkterna. Jag håller en knapp på JFK då jag avskyr Dulles som entry till USA.
Jag skulle aldrig få för mig att åka SAS Plus till/från CDG men det finns kanske någon som är sugen på C-klass EB-poäng.
Lek lite i ITA Matrix och kolla vem som kan hitta bra rutter. Vad jag ser annars är Air France har first till IAD, JFK, MIA, IAH, LAX och SFO i USA. I teorin går LAX/SFO bort på grund av MPM men kanske det är värt att betala extra. Varsågod @Berglund scenen är din.
Min rutt blir nog
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Det är inte själva priset som är så galet bra, men det är just nu bästa dealen jag kan hitta med Air France First. Eftersom poäng är typ omöjligt, drar jag inspiration från våra egna connoisseur eller feinschmecker @flum och @Agö och presenterar en bra deal i deras anda.
Jag åkte Air France First typ anno 2005 eller 2006. Då var jag inte alls imponerat. Men nu står det på min bucket-list post-Corona. Så jag har letat bra dealar som passar mina resplaner.
Stockholm Arlanda (ARN) - Chicago O'Hare (ORD) T/R
Flygbolag: Air France, KLM, Delta och SAS (SK) mellan ARN-CDG-ARN
Kabinklass: First, Business, SAS Plus
Bokningsklass: J (Air France, KLM, Delta) Business , F (Air France) First och C (SAS) SAS Plus
Fare basis: FS0XTCNB
Pris: från 35.500kr inkl. skatter/avgifter
Min/Max stay: 6 dagar i Chicago alltså turn-around punkten
Köpa senast: 60 dagar innan avresa
Gäller för utresa: --
Gäller för hemresa: --
Stopover: Obegränsat
Återbetalning: Ja, mot 400 EUR
Ändring: Ja
Routing: det här är en s.k. Maximum Permitted Mileage (MPM) biljett. Det är anledningen till stopover är ok. I det här fallet står det:
VIA THE ATLANTIC/ MPM 5112
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
Jag tror att JFK och IAD är de två logiska transitpunkterna. Jag håller en knapp på JFK då jag avskyr Dulles som entry till USA.
Jag skulle aldrig få för mig att åka SAS Plus till/från CDG men det finns kanske någon som är sugen på C-klass EB-poäng.
Lek lite i ITA Matrix och kolla vem som kan hitta bra rutter. Vad jag ser annars är Air France har first till IAD, JFK, MIA, IAH, LAX och SFO i USA. I teorin går LAX/SFO bort på grund av MPM men kanske det är värt att betala extra. Varsågod @Berglund scenen är din.
Min rutt blir nog
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Last edited: