Senaste nytt

SAS plus under pandemin

Jonas C

Medlem
Någon info om vilken service man kan förvänta sig i SAS Plus inom Norden/Europa framöver? Kommer boxen och alkoholen någonsin att komma tillbaka eller är detta det nya "normala"?
 

Jonas C

Medlem
Flög EWR-CPH i Business förra veckan. SAS har tillskillnad från många andra bolag behållit samma service som innan, med några modifikationer.

Ingen pre-departure drink, alla rätter serveras på samma bricka, ingen dessert, ingen buffé längst bak i kabinen, inga utskrivna menyer. I övrigt samma rätter som tidigare, tre val av varmrätt, full bar med vin Champagne, etc. Oklart om Mikkeller ölen fortfarande finns kvar. All mat var individuellt paketerad och plastad.

Tycker att detta är en bra kompromiss när man jämför med bolag som BA och Turkish som totalslaktat sin ombordservice under covid med ursäkten att det var för "passagerarnas trygghet".

På sista benet upp till Stockholm serverades en frukostlåda vilket jag inte hade förväntat mig. Dock inget kaffe till passagerarna vilket åter igen är helt hål i huvudet...

75BDB51B-6D3E-4113-9876-D0D98B5CF8AE.jpeg

1E907B3B-ADA5-4E7E-96A4-36FB17046B6A.jpeg
 

Tomas E

Medlem
Tycker att detta är en bra kompromiss när man jämför med bolag som BA och Turkish som totalslaktat sin ombordservice under covid med ursäkten att det var för "passagerarnas trygghet".
Definitivt inte mitt intryck, baserat på "icke longhaul". Har flugit LHR-ARN några gånger under perioden september-februari, blandat BA och SAS. BA serverade åtminstone chips och kakor i economy när SAS enbart körde med våtservetter i Plus. I början av februari serverades dock polarrulle och chokladkaka i Plus.
 
Toppen