Senaste nytt

Mileage Run Air France & KLM 2012

Igorius rullar äntligen mot ARN och hälsar glatt från Arlanda Express. Ingen tid för lounge, tvärtom var det in i det sista oklart om jag skulle komma iväg överhuvudtaget. 17:05 lyfter jag mot AMS, detta ska gå!

Tidsoptimist! Tar det sista glaset vin och ser ut över skumtimmen på CPH. Niki har ankrat vid A-piren, den silvriga metallen svider i många ögon!

Och Niki får sällskap av Tintin, SN:s stora Avro direkt från Bryssel. Och Lufthansa Regional parkerar vid B2. Detta blir också slutet på denna njutbara stund i CPH Apartment. Alldeles snart dags att bege sig mot A21 och flight KL1132 till AMS!

Efter visst strul med utskrift av boardingkort, automaten sände mig till info som skickade mig till vanliga inchecken där de skrattade gott åt min resa i helgen fick jag ett boardingpass och kunde genomföra lite shopping. Nu i den överfulla loungen.

Boardat KL1132. Gott om utrymme på denna B738. Utomhusboarding, varför kan man undra?

Ser ut att bli helt fullt. Skönt då att ha bästa platsen, 12F, vid nödutgång.

Två rader C idag.

Vi är på AMS men ska vidare med AF2241 kl 20.45 och har tyvärr inte status ännu på FB det vi har är Dinners och Priority Pass.

Nu ombord KL1160, PH-BGR Zwarte Wouw. Tre rader C. Helt fullt, fick tom lägga väskan fyra platse bakåt.

Ses från AMS

Landat AMS för tio minuter sedan. Nu angjort gaten. Behaglig flygning på alla vis. KLM serverar ostcrackers på CPH-AMS, vin till det.

Har nu placerat mig i den osannolikt skabbiga Diners-loungen No 26. Samma ostcrackers som på planet, i övrigt inget att äta. Får väl dricka middag då.

Flighten var händelselös i övrigt men utmärkt i tid.

Nu inväntar jag Eli och Igorius. Klackarna i taket!

Toppen