Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon annan som har en 2-4-1 voucher som går ut 28/2? Har ni lyckats få den förlängd? Känns löjligt att de inte förlänger den ytterligare eftersom inte mycket har ändrats sedan december och den i princip är oanvändbar med all osäkerhet.
Du får ju boka om en befintlig bokning med utgången voucher. Ser inget löjligt i det. Att man bara får boka I'm till samma destinationer får man leva med, men det är väldigt givmilt att kunna resa 2023 på en voucher som egentligen gick ut 31 Dec 2020.

Samma destination är ju klart, men det finns en massa oklarheter som ger
kundtjänstmedarbetare möjlighet till kreativ tolkning och skapa frustration bland kunder.
Måste det vara samma rutt?
Måste det vara med samma flygbolag?
Måste det vara samma klass?
osv.
Vilken tur att allt övrigt flyter på då, så att detta inte blir ytterligare en källa för ilska/besvikelse/frustration.... :p;)

Hej. är nybörjare på detta. Har en voucher som går ut nu i februari. Har 100k poäng. Vill resa två personer aug-sep-okt (helst sep) till värme och gärna ”billigt” att leva där. Tips?

Hur gör jag för att använda 2-4-1 på ett annat Star Alliance-bolag just nu? Bokningsfunktionen på sas.se för andra bolag verkar ju vara nere. Om jag har hittat en awards-flight med ex. Swiss, hur gör jag för att boka den med eurobonus-poäng samt 2-4-1?

Hej alla, likt ovanstående är jag en newbie med detta. Fick en Amex voucher förra året och tanken är att använda den för en first- eller business class resa till USA (LA, San Fran eller Dallas) i September-Oktober nån gång detta år. Jag har försökt hitta resor men tyvärr matchar inget. Har försökt på awardhack samt SAS egna hemsida (förresten, när kan man resa med Star Alliance-award igen?).

Till själva resan, är det OK om man t.ex. flyger från Stockholm till LA, men hemresan går från Dallas till Stockholm? Är det någon som kan tipsa/hjälpa om hur man bäst går till väga för att hitta sin resa? Måste jag ringa och höra med dem om datumen och rutterna? Hur "snabb" måste man vara för att få first/business-class biljetter i normala fall?

Hoppas det finns någon som orkar hjälpa en nybörjare här. Jag tar gärna emot DMs från någon som orkar agera bolla med mig om mina frågor och funderingar.

Hej. är nybörjare på detta. Har en voucher som går ut nu i februari. Har 100k poäng. Vill resa två personer aug-sep-okt (helst sep) till värme och gärna ”billigt” att leva där. Tips?
Sikta på ToR Miami med SAS Plus (business om det finns men brukar vara svårt). Kanske inte så billigt att leva där men varmt och skönt.
Annars ngn SAS-destination i östra medelhavet (Kroatien, Grekland och kanske Israel).

Edit. Vet inte om SAS flyger på Tel Aviv? :rolleyes:

Hur gör jag för att använda 2-4-1 på ett annat Star Alliance-bolag just nu? Bokningsfunktionen på sas.se för andra bolag verkar ju vara nere. Om jag har hittat en awards-flight med ex. Swiss, hur gör jag för att boka den med eurobonus-poäng samt 2-4-1?
Ring SAS vardagar 9-17 (numret som anges på vouchern).
Läs också inlägg #1 i denna tråd.

Till själva resan, är det OK om man t.ex. flyger från Stockholm till LA, men hemresan går från Dallas till Stockholm?
Det är ok.
Är det någon som kan tipsa/hjälpa om hur man bäst går till väga för att hitta sin resa?
Läs inlägg #1 i denna tråd.
Måste jag ringa och höra med dem om datumen och rutterna?
Ja men du kan förbereda dig genom att kolla på United och Aeroplan.
Hur "snabb" måste man vara för att få first/business-class biljetter i normala fall?
Nej skulle jag säga om du inte är ute efter SAS egna business-platser till LAX, SFO, HND och MIA (dessa brukar försvinna på ca 120 sekunder from att de släpps :D).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen