Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Samosaguas

Medlem
Var inne på Turkish Airlines app för att lägga in sätesbokningar för en bokning till Taipei. Flygningen ska enligt Turkish flygas med Boeing 777-300ER men i appen ser seatmapen ut så här:
Visa bifogad bild 116216

Ser mer ut som sätesfördelningen för Turkish i deras nya businessklass på Boeing 787 eller missar jag något? Någon som fattar detta bättre än mig?
Mysteriet löst. Verkar tyvärr bara ha varit Turkish som lagt in fel seatmap. Idag är det den förväntade 2-3-2 fördelningen i appen istället.
 
Har inte hittat någon tråd om detta så här kommer en beskrivning av hur man själv kan fixa platser ( vi åker business vet ej om det funkar i economy) utan att ringa Turkish Airlines. Börja med att lägga in din bokning med den bokningskod som du fått av t.ex. SAS på checkmytrip och vips så har du den bokningskod som din bokning har i Turkish Airlines system (leta efter ”bekräftelsekod”). Ladda sedan ned Turkish app och gå in på my trips. Längst ned på dn sidan klickar du ” view other reservations”. Sedan trycker du in din bekräftelsekod som du hittade på checkmytrips och voilà du kan nu boka plats.

Finns kanske andra sätt men detta är iaf ett som funkar.

//Tock
Får inte detta att funka för ett av två TK-flyg. Har dom någon tidsbegränsning för hur långt innan man kan reservera säten?
 

Linmet

Medlem
I den bekräftelse som kommer på mail, som ser ut som telefax typ, står ett TK reservation number, mata in det i appen så går det bättre. I mitt fall kunde jag bara välja säten bakom/framför varandra på rad på sas classic, sådär smidigt med barn på 3 och 6 år...


Not ur problem ^^ :D

j/k
 
Toppen