Senaste nytt

SAS Webshopping

Jag nappade på den förra veckan, när det stod 4000poäng...
Så vet inte var de får "i vanliga fall 3000 poäng" ifrån?!
Det är samma kod fortfarande ser jag. Så får väl se hur många poäng jag får då o_O

Tycker deras app är bra! Har kört med den för att jämföra mina siffror med kopisars siffror ett tag nu. Men månadsavgiften är ju dyrare än hos Fortum, så därför jag har inte bytt. Men nu blev det ju en hyfsat bra deal värd att testa.
Högst förvirrande detta...
Ny "kampanj" med 5000 poäng.
Normalt 1000 poäng...
Jag blir inte klok. Fortfarande samma kod som tidigare också.
Undra hur många poäng jag får?! Inga på g ännu i alla fall :(
SAS - Shoppa & tjäna EuroBonus poäng

Jag hämtade hem Greenelys app för att ngn här inne skrev om den. Lät lite kul att kunna se ens egna elförbrukning osv. Fick signa under på att dom fick min tillåtelse att hämta min förbrukning hos nuvarande elbolag.
Absolut inget annat! Döm om min förvåning när jag ett par dagar senare får ett mejl och välkommen som kund hos oss from juni-21. Får även en bekräftelse från nuvarande elbolag om bytet på att jag har sagt upp mitt avtal med dom från juni-21.

Stopp och belägg här nu!
Mejlar till Greenely och påtalar hur fel detta är och att jag inte är det minsta intresserad av deras tjänster.
Får ett svar om att jag kan få en värdecheck på Ikea på 500kr. Fortfarande inte intresserad.

Då skriver hon så här. Ordagrant.

”Vad jag kan se så tecknades elavtalet med oss den 23/11 via en chashback sida. Har du inget minne av detta?”

Att man överhuvudtaget ifrågasätter en kund på det sättet är en gåta för mig.

Vet inte riktigt utgången på detta, för några vidare vettiga svar har jag inte fått. Men jag vet att det kommer att sluta bra - för mig alltså.;)

Tack för info!

Märkligt att det inte går. Jag prövade även att byta lösenord, utan resultat.

En annan sak som är märkligt, är att "onlineshoppingen" inte längre finns med som alternativ på följande sida: Tjäna EuroBonus-poäng med våra partners | SAS

Även igår fanns inte "onlineshoppingen" med som alternativ längre, men då kunde jag tack vare sparad länk ta mig till den sidan, logga in utan problem, och sedan göra ett köp som registrerades några timmar senare.

Ska undersöka det igen under dagen. Återkommer när jag har mer information.

Det är sak samma hos mig. Kanske dom håller på och roddar runt lite för tillfället. Antar att julkalendern är riktad åt annat håll iom att det gick alldeles utmärkt att logga in där.

19DFF432-A4BC-4084-B113-CB8D77DC556D.jpeg

Jag hämtade hem Greenelys app för att ngn här inne skrev om den. Lät lite kul att kunna se ens egna elförbrukning osv. Fick signa under på att dom fick min tillåtelse att hämta min förbrukning hos nuvarande elbolag.
Absolut inget annat! Döm om min förvåning när jag ett par dagar senare får ett mejl och välkommen som kund hos oss from juni-21. Får även en bekräftelse från nuvarande elbolag om bytet på att jag har sagt upp mitt avtal med dom från juni-21.

Stopp och belägg här nu!
Mejlar till Greenely och påtalar hur fel detta är och att jag inte är det minsta intresserad av deras tjänster.
Får ett svar om att jag kan få en värdecheck på Ikea på 500kr. Fortfarande inte intresserad.

Då skriver hon så här. Ordagrant.

”Vad jag kan se så tecknades elavtalet med oss den 23/11 via en chashback sida. Har du inget minne av detta?”

Att man överhuvudtaget ifrågasätter en kund på det sättet är en gåta för mig.

Vet inte riktigt utgången på detta, för några vidare vettiga svar har jag inte fått. Men jag vet att det kommer att sluta bra - för mig alltså.;)

Nu har det har gått 3-4 dagar och ingen mer respons från Greenely. Men får fortsatt reklammejl ifrån dom...
Ringer till Elleviro som i denna veva hade skickat en bekräftelse på elbytet nästa år. Jag berättar nu denna story för henne och hon kollar upp hur läget är. Jo då Greenely har skickat dom en bekräftelse på att detta inte ska genomföras. Men INTE till mig som kund.

Håll er borta från detta oseriösa företag säger jag bara.

Det är sak samma hos mig. Kanske dom håller på och roddar runt lite för tillfället. Antar att julkalendern är riktad åt annat håll iom att det gick alldeles utmärkt att logga in där.

Visa bifogad bild 115488

Hoppas att det är tekniska problem, och att de inte har något planerat underhåll. Om det skulle visa sig att de har planlagt ett underhåll i slutet av året, så har de i sådana fall valt helt fel period. Får vänta och se. Har i alla fall skrivit till dem, och frågat om de har tekniska problem som är bortom deras kontroll eller inte.

Toppen