Avis kör en ny 10.000 Eurobonuskampanj

Ni får ursäkta, jag är så arg så arg...

Jag har haft mail korrespondens med Avis customer Care team sedan 25 september angående två hyror jag gjorde med anledning av kampanjen.



Inga poäng har ännu utbetalats.

Andra hyran menade Avis inte var korrekt genomför och således inga poäng. Jag förklarade för dom att det var den visst, men att bilen som jag fick tilldelat stod fortfarande på vinterdäck och därför tilldelades jag en ny bil, och därmed också ett nytt kontrakt. Jag menar att första kontraktet är det som är poänggrundande. Skärmdumpar har skickat två gånger för att bevisa att så var fallet. Inget svar.



Idag fick jag ännu ett svar från Avis Eurobonus avdelning,

According to our systems in order to receive the bonus of 500 points, a Master card should have been used.

Och handläggaren tillägger;

Du har ikke brukt Master card så derfor du kan inte for de 10000 Eurobonus poeng .



Ingenstans står det att kampanjen måste betalas med MasterCard, eller har jag missat något?

Men jag kan förstå att eventuellt 500 poäng kopplat till MasterCard uteblir, men hur får de till att då inte heller de 10.000 poängen kommer att utdelas.



Hur länge orkar man kämpa för 2x10.000 poäng? Hur som, jag tycker att Avis sköter det här väldigt illa...



Vad är er åsikt?
 
Thefish skrev:Ni får ursäkta, jag är så arg så arg...Jag har haft mail korrespondens med Avis customer Care team sedan 25 september angående två hyror jag gjorde med anledning av kampanjen.Inga poäng har ännu utbetalats.Andra hyran menade Avis inte var korrekt genomför och således inga poäng. Jag förklarade för dom att det var den visst, men att bilen som jag fick tilldelat stod fortfarande på vinterdäck och därför tilldelades jag en ny bil, och därmed också ett nytt kontrakt. Jag menar att första kontraktet är det som är poänggrundande. Skärmdumpar har skickat två gånger för att bevisa att så var fallet. Inget svar.Idag fick jag ännu ett svar från Avis Eurobonus avdelning,According to our systems in order to receive the bonus of 500 points, a Master card should have been used.Och handläggaren tillägger;Du har ikke brukt Master card så derfor du kan inte for de 10000 Eurobonus poeng .Ingenstans står det att kampanjen måste betalas med MasterCard, eller har jag missat något?Men jag kan förstå att eventuellt 500 poäng kopplat till MasterCard uteblir, men hur får de till att då inte heller de 10.000 poängen kommer att utdelas.Hur länge orkar man kämpa för 2x10.000 poäng? Hur som, jag tycker att Avis sköter det här väldigt illa...Vad är er åsikt?Klicka för att utvidga...


Vem har du kontaktat? vilken e-postadress har du använt?





Det här erbjudandet har inget med MasterCard att göra, men om man betalar med

Eurobonus Mastercard borde man få ytterligare 1 - 1.500 poäng

Alltså totalt max 11.500

Benefits for SAS EuroBonus World Mastercard holder
 
Thefish skrev:Ni får ursäkta, jag är så arg så arg...Jag har haft mail korrespondens med Avis customer Care team sedan 25 september angående två hyror jag gjorde med anledning av kampanjen.Inga poäng har ännu utbetalats.Andra hyran menade Avis inte var korrekt genomför och således inga poäng. Jag förklarade för dom att det var den visst, men att bilen som jag fick tilldelat stod fortfarande på vinterdäck och därför tilldelades jag en ny bil, och därmed också ett nytt kontrakt. Jag menar att första kontraktet är det som är poänggrundande. Skärmdumpar har skickat två gånger för att bevisa att så var fallet. Inget svar.Idag fick jag ännu ett svar från Avis Eurobonus avdelning,According to our systems in order to receive the bonus of 500 points, a Master card should have been used.Och handläggaren tillägger;Du har ikke brukt Master card så derfor du kan inte for de 10000 Eurobonus poeng .Ingenstans står det att kampanjen måste betalas med MasterCard, eller har jag missat något?Men jag kan förstå att eventuellt 500 poäng kopplat till MasterCard uteblir, men hur får de till att då inte heller de 10.000 poängen kommer att utdelas.Hur länge orkar man kämpa för 2x10.000 poäng? Hur som, jag tycker att Avis sköter det här väldigt illa...Vad är er åsikt?Klicka för att utvidga...


Jag förstår det som att det bara funkar med mastercard då detta erbjudande är med sas mastercard via seb. Inte amex kort även om det är sas branded.



Så tyvärr skulle jag nog säga att det blir svårt.

Dock så brukar kundtjänsten vara super snälla då jag har talat med dom, så konstigt att dom inte bara löser det, med tanke på att den första bilen var fel.
 
Renato skrev:Jag förstår det som att det bara funkar med mastercard då detta erbjudande är med sas mastercard via seb. Inte amex kort även om det är sas branded.Klicka för att utvidga...
Var står det i villkoren?
 
Renato skrev:Jag förstår det som att det bara funkar med mastercard då detta erbjudande är med sas mastercard via seb. Inte amex kort även om det är sas branded.Så tyvärr skulle jag nog säga att det blir svårt.Dock så brukar kundtjänsten vara super snälla då jag har talat med dom, så konstigt att dom inte bara löser det, med tanke på att den första bilen var fel.Klicka för att utvidga...
10,000 poäng erbjudandet funkar utmärkt ihop med Amex.



Det måste vara någon på avis som blandat ihop de två olika erbjudandena.
 
Johans00 skrev:Var står det i villkoren?Klicka för att utvidga...


Har faktiskt inte läst villkoren men det var det bokningscentralen sa när jag skulle boka så då tog jag mitt sas mastercard istället, så tråkigt om det inte är så, hade absolut tagit mitt amex före mastercard.
 
Renato skrev:Har faktiskt inte läst villkoren men det var det bokningscentralen sa när jag skulle boka så då tog jag mitt sas mastercard istället, så tråkigt om det inte är så, hade absolut tagit mitt amex före mastercard.Klicka för att utvidga...
Det står inget om det i villkoren. Och jag har åtminstone fått de 10,000 poängen när jag betalat med Amex.
 
Thefish skrev:Jag har haft flera olika handläggare, men korresponderat med samma mailadress,[email protected]Något/någon du känner till?Klicka för att utvidga...




Om inget ändrats sedan Corona slog till så är det det adressen i @Meazza :s guide som gett bäst resultat i många år.

Går direkt till den enhet (i Ungern) som hanterar poäng från partners.



Jag har utvecklat följande metodik när det gäller Avis/Eurobonus:



1. Boka enligt konstens alla regler.

2. Genomför bilhyran.

3. Invänta felaktig kreditering till Eurobonus.

4. Maila [email protected] och begär rättning.



Repetera sen för varje hyra framöver.
 
mha321 skrev:Det står inget om det i villkoren. Och jag har åtminstone fått de 10,000 poängen när jag betalat med Amex.Klicka för att utvidga...
+1 och poängen ramlade in i fredags. Bilen återlämnad i tisdags så extremt snabb kreditering...
 
Hej,

Har bokat och hyrt bil (D, 7 dgr) på denna kampanj i oktober och betalat med mitt SAS Eurobonus Mastercard. Stämmer nedan poänguträkning då, i teorin?


AVIS EB special campaign extra points: 10.000
AVIS SAS EB Mastercard booking/payment extra points: 1.000
SAS EuroBonus Mastercard points on rental amount: 1.002 (via SAS EB MC)
Total Eurobonus extra points: 12.002



Har än så länge bara fått 1000 poäng registrerade.



Tack
 
GMTmax skrev:Hej,Har bokat och hyrt bil (D, 7 dgr) på denna kampanj i oktober och betalat med mitt SAS Eurobonus Mastercard. Stämmer nedan poänguträkning då, i teorin?AVIS EB special campaign extra points: 10.000AVIS SAS EB Mastercard booking/payment extra points: 1.000SAS EuroBonus Mastercard points on rental amount: 1.002 (via SAS EB MC)Total Eurobonus extra points: 12.002

Har än så länge bara fått 1000 poäng registrerade.TackKlicka för att utvidga...
Även om det inte är tydligt i villkoren så har Avis förklarat för mig att 1 och 2 inte går att kombinera. Orkade inte bråka om det.
 
GMTmax skrev:Hej,Har bokat och hyrt bil (D, 7 dgr) på denna kampanj i oktober och betalat med mitt SAS Eurobonus Mastercard. Stämmer nedan poänguträkning då, i teorin?AVIS EB special campaign extra points: 10.000AVIS SAS EB Mastercard booking/payment extra points: 1.000SAS EuroBonus Mastercard points on rental amount: 1.002 (via SAS EB MC)Total Eurobonus extra points: 12.002

Har än så länge bara fått 1000 poäng registrerade.TackKlicka för att utvidga...
Jag har fått 11000 poäng i en klumpsumma från Avis in på Eurobonuskontot för en hyra under kampanjen. Har för en annan hyra fått 1000 poäng. Min tredje hyra har gett 1500. Har en pågående dialog med Avis om de två hyrorna som gett 1000, resp. 1500. De har gett mig ärendenummer och lovat åter komma inom 10 dagar, väntar fortfarande ca 20 dagar senare...

Huruvida din tredje punkt är rätt går inte att avgöra utan att veta vad hyran kostade.
 
pswe skrev:Jag har fått 11000 poäng i en klumpsumma från Avis in på Eurobonuskontot för en hyra under kampanjen. Har för en annan hyra fått 1000 poäng. Min tredje hyra har gett 1500. Har en pågående dialog med Avis om de två hyrorna som gett 1000, resp. 1500. De har gett mig ärendenummer och lovat åter komma inom 10 dagar, väntar fortfarande ca 20 dagar senare...Huruvida din tredje punkt är rätt går inte att avgöra utan att veta vad hyran kostade.Klicka för att utvidga...
Utmärkt, tack för info. Även jag har fått ett ärendenummer hos Avis.

Poängantalet som grundar sig i hyresbeloppet via bokningen/betalningen med SAS EB MC Premium är korrekt och att kommer överföras i den ordinarie, månatliga autosweepen.
 
Vad frustrerad jag blir på AVIS. De vägrar betala ut det poäng jag har rätt till.. Allt är bokat via Avis & SAS Eurobonus Ändå säger det att jag inte bokat via rätt hemsida alternativt att jag bokat av mina hyror..



Jag har mailkontakt med [email protected].. Mailar jag angående tex hyra E12345677 (2:a okt - 18 okt ) så får jag svar att min hyra E76543211 inte är inom kampanjen. den var ju 5:e maj - 17:e maj.



Så trött på dem nu. spenderar 70k om året på dem och funderar på att byta leverantör nästa år igen.. Vad ska jag göra?
 
Back
Top