Ny SAS/American Express kampanj från 1 sept 2020?

Magnus Lindskog skrev:Kan du inte bränna 10k lite snabbt (snart helg) så man ser ifall du får 6k poäng eller 18k poäng så man vet om kampanjen funkar överhuvudtaget om man blir värvadKlicka för att utvidga...
Finns enklare knep//emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png #DM

Magnus Lindskog skrev:Kan du inte bränna 10k lite snabbt (snart helg) så man ser ifall du får 6k poäng eller 18k poäng så man vet om kampanjen funkar överhuvudtaget om man blir värvadKlicka för att utvidga...
Kortet kom idag, nu kör vi!

Är det kört få kortet om man har betalningsanmärkning. Antar det är personligt och man kan inte få det genom en annans personummer?

jerk skrev:Antar det är personligt och man kan inte få det genom en annans personummer?Klicka för att utvidga...
Om du använder någon annans personnummer så blir det ju den personens kort... Låter den personen dig att använda kortet så begår den personen ett brott mot avtalsvillkoren.

Eller missförstod jag frågan?

jerk skrev:Är det kört få kortet om man har betalningsanmärkning. Antar det är personligt och man kan inte få det genom en annans personummer?Klicka för att utvidga...
Du kan ju testa att skicka in en ansökan, blir den nekad så kan du ringa in och försöka övertyga Amex åt andra hållet. En annan ide är att någon annan skaffar kortet och lägger till dig som extrakortsmedlem.

Magnus Lindskog skrev:Så spenderat 10k ännu, är ju trots allt fredagheheKlicka för att utvidga...
Jobbar på det!

Johans00 skrev:Du kan ju testa att skicka in en ansökan, blir den nekad så kan du ringa in och försöka övertyga Amex åt andra hållet. En annan ide är att någon annan skaffar kortet och lägger till dig som extrakortsmedlem.Jobbar på det!Klicka för att utvidga...

En UC görs även om man ansöker som extrakortsmedlem. Mina föräldrar gjorde detta i augusti och båda fick varsin UC trots jag är den med betalningsansvaret.

Robert flysas skrev:En UC görs även om man ansöker som extrakortsmedlem. Mina föräldrar gjorde detta i augusti och båda fick varsin UC trots jag är den med betalningsansvaret.Klicka för att utvidga...
Jo, men tänker att det kanske inte spelar någon roll då den som inte har en anmärkning är den som är ansvarig för krediten. Kan ha fel dock, inte testat.

palmen skrev:Det står bara "nya kunder". Är du kund till Amex idag så är du kund oavsett vilket kort du har. Hur de applicerar detta behöver vi ju inte diskutera mer än nödvändigt.Klicka för att utvidga...

Och om man som Sambon hade amex för 8 månader sedan, blir man ny kund nu om man söker då tro? =)

Personen som värvade mig fick 6000 poäng, jag fick 18000. Helt i enlighet med vad som står här.

screenshot_20200909-151732_amex-se-jpg.113171

Jag bjöd in en vän till ett premium kort idag men ingen värvningsbonus har registrerats för mig. Har dom tagit bort det för Amex premium? Har för mig att det reggades på kontot direkt när ansökan blir godkänd?

Back