Senaste nytt

Curve betalkort

Johans00

Medlem
Tjena mina BC vänner :)

Jag är ju ny med curve men jag blev lite support så jag inte gör fel.
Jag har 2 stora köp på G men blev lite stopp i hjärnan när jag skulle komma på en lösning.

Köp 1, 200k
Köp 2, inte lika akut men 60k

Jag har sas mcP, Amex P, curve.
Har inte så höga kredit nivåer då jag har aldrig haft behov att öka men på sas mc, 120k, och amx 100k.

Jag vill ju använda köpen under dubbla poäng med sas eurobonus. Dock kommer inte min kredit räcka. Och inga av mina köp tar emot amx.

Hur ska jag göra? :)
Du kan betala in i förväg på ditt SAS MC för att kunna handla för större belopp än du har kredit, efter det kan du gå loss under dubbla poäng helgen.
 

Renato

Medlem
Tänk också på att det finns ett maxbelopp för varje enskild transaktion ifall man vill använda GBIT.

Vart kan man se det?
Är det samma för alla eller ändras den också, successivt?

Du kan betala in i förväg på ditt SAS MC för att kunna handla för större belopp än du har kredit, efter det kan du gå loss under dubbla poäng helgen.

Det går tyvärr inte det är 30 dagars gräns på sas mc. Dom var snälla med mig en gång men dom sa det får inte upprepas på ett nonchalant sätt. :(

Du är medveten om att du har en daglig spendgräns på Curvekortet? Det finns också en rullande 30 dagars och en rullande 365 dagars gräns, för vad du totalt får lov att spendera. Har du inte haft Curve särskilt länge eller bara använt det för låga belopp så har du också en låg köpgräns. Desto mer du använder Curvekortet, ökas också gränserna på efter viss tid och vissa belopp.

Amex kan inte användas på något sätt i samband med Curve så den biten kan du lika gärna glömma med en gång.

Jo nu när du sa det så läste jag att det var 2000 GBP, tror jag. Så då är det egentligen bara bra för små och dagliga köp som funkar, och sen kör man med GBIT.

Kan jag köra 20k på curve och sas mc på 120k och resten med ett vanligt debit kort via Swedbank. Det måste vara den enklaste lösningen?
 
Last edited:

Renato

Medlem
En fråga

Jag har inte förstått GBIT fullt ut.
Låt oss säga det är sas kampanj dubbla poäng under en helg.
Jag köper en glass för 10 kr betalar med curve. Där jag har sas mc som underliggande kort samt min vanliga Swedbank.

Vad är tillväga gång sättet sen?
Jag har försökt leta med ljus och lykta, efter mer info men har inte funkat.

Tack på förhand.
 

palmen

Moderator
En fråga

Jag har inte förstått GBIT fullt ut.
Låt oss säga det är sas kampanj dubbla poäng under en helg.
Jag köper en glass för 10 kr betalar med curve. Där jag har sas mc som underliggande kort samt min vanliga Swedbank.

Vad är tillväga gång sättet sen?
Jag har försökt leta med ljus och lykta, efter mer info men har inte funkat.

Tack på förhand.
Du har ditt vanliga swebank kort aktiverat i curve nu och fram till kampanjen. När kampanjen sedan börjar byter du till sas mastercard.
Utöver detta ska du göra GBIT på allt du handlat på ditt vanliga swedbank, under de dagar det är kampanj. Då kommer dina tidigare köp från denna månad att flyttas över till sas mastercard och du får dubbla poäng.

Ett tips är att inte gå all bananas denna första gång, testa dig fram lite hur det fungerar. Dessa kampanjer kommer ju rätt ofta så till nästa gång kommer du vara fullt förberedd.
 

Berglund

Medlem
En fråga

Jag har inte förstått GBIT fullt ut.
Låt oss säga det är sas kampanj dubbla poäng under en helg.
Jag köper en glass för 10 kr betalar med curve. Där jag har sas mc som underliggande kort samt min vanliga Swedbank.

Vad är tillväga gång sättet sen?
Jag har försökt leta med ljus och lykta, efter mer info men har inte funkat.

Tack på förhand.
Jag föreslår att du går och köper den där glassen för tio kronor och sedan provar att göra go back in time i Curve-appen själv. Så kommer allt att klarna och du når en högre kunskapsnivå genom att själv träna och utföra handlingen.

Då blir du redo till kampanjen!
 

Delayed

Medlem
ett vanligt debit kort via Swedbank. Det måste vara den enklaste lösningen?
Enklast möjligen men helt poänglöst. :( Dessutom missar du det ökade konsumentskydd som ett "riktigt" kreditkort ger, om det nu spelar någon roll här. Du kan inte betala resten med något kort som i varje fall ger någon kickback? "Vanliga debitkort" har sitt främsta användningsområde som isskrapa vintertid kan jag tycka. ;)
 

mha321

Medlem
Enklast möjligen men helt poänglöst. :( Dessutom missar du det ökade konsumentskydd som ett "riktigt" kreditkort ger, om det nu spelar någon roll här. Du kan inte betala resten med något kort som i varje fall ger någon kickback? "Vanliga debitkort" har sitt främsta användningsområde som isskrapa vintertid kan jag tycka. ;)
Pongen här är ju att göra GBIT bort från det kortet när kampanjen är, för att få poängen. Det kort man har transaktionen på "tillfälligt" från köpet till GBIT spelar ingen roll, det är inga problem att det är ett poänglöst kort.

(Förutsatt att man har ett...)
 

Renato

Medlem
Du har ditt vanliga swebank kort aktiverat i curve nu och fram till kampanjen. När kampanjen sedan börjar byter du till sas mastercard.
Utöver detta ska du göra GBIT på allt du handlat på ditt vanliga swedbank, under de dagar det är kampanj. Då kommer dina tidigare köp från denna månad att flyttas över till sas mastercard och du får dubbla poäng.

Ett tips är att inte gå all bananas denna första gång, testa dig fram lite hur det fungerar. Dessa kampanjer kommer ju rätt ofta så till nästa gång kommer du vara fullt förberedd.

Hej! Tack Palmen för din utförliga beskrivning. Jag har blivit klokare där, dock förstår jag inte en sak om jag nu köper glassen idag, debiteras inte mitt swedbank debit kort via curve direkt?
Om jag nu ändrar med GBIT efter 20 eller 30 dagar till mitt sas mc vad händer med min debitering som gjordes till Swedbank. Det förstår jag inte hur det funkar. Ligger jag ute med pengar?
Blir det en retur?

Tack på förhand.
 
Hej! Tack Palmen för din utförliga beskrivning. Jag har blivit klokare där, dock förstår jag inte en sak om jag nu köper glassen idag, debiteras inte mitt swedbank debit kort via curve direkt?
Om jag nu ändrar med GBIT efter 20 eller 30 dagar till mitt sas mc vad händer med min debitering som gjordes till Swedbank. Det förstår jag inte hur det funkar. Ligger jag ute med pengar?
Blir det en retur?

Tack på förhand.

Ja kör du det till en debit Swedbank så ligger du ute med pengarna under tiden. Blir en retur på kortet när du flyttar.
 
Toppen