Budgetresenär
Medlem
Hotels.com har någon slags lägsta prisgaranti. Jag har inga egna erfarenhet av den, men i det här fallet hade jag kontaktat Hotels.com och frågat om de kan matcha priset.
Det har även booking.com och du måste bevisa vilken sida priset finns på och dom måste kunna hitta det. Har gjort det några gånger. Men inte det enklaste.Hotels.com har någon slags lägsta prisgaranti. Jag har inga egna erfarenhet av den, men i det här fallet hade jag kontaktat Hotels.com och frågat om de kan matcha priset.
Hotels.com har någon slags lägsta prisgaranti. Jag har inga egna erfarenhet av den, men i det här fallet hade jag kontaktat Hotels.com och frågat om de kan matcha priset.
Jag brukar förbetala till Hotels.com (ofta måste man göra det om man vill använda en rabattkod, vilket jag alltid gör) och kan inte minnas att det inte har gått att betala med AMEX någon gång. Men jag kanske bara har haft tur och valt "rätt" hotell.Är nog ingen garanti för att AmEx kan användas. Jag har vid några (få) tillfällen bokat hotell där enbart MC/Visa accepteras. Dock är ju det vanliga att de accepterar AmEx, men jag antar att det finns en valfrihet för hotellet att bestämma det.
Exakt, när jag vill använda mitt AMEX till en hotellbokning så brukar jag boka via Hotels.com och då kan man även bli debiterad i SEK. Glöm inte att googla fram en 8-10% rabattkod om du hellre vill ha rabatt än var 11:e natt gratis.
Vi har fått specialpris direkt med hotellet så annars Tredjepart varit kanonlösning.
Vad är det för presentkort? Som man kan betala med Amex?
Är nog ingen garanti för att AmEx kan användas. Jag har vid några (få) tillfällen bokat hotell där enbart MC/Visa accepteras. Dock är ju det vanliga att de accepterar AmEx, men jag antar att det finns en valfrihet för hotellet att bestämma det.
@Renato En kraftig varningssignal om en Amex betalning inte skulle godkännas på hotels.com.
Jag har bokat massor av hotellrum där överallt, alltid med Amex och har Goldstatus i deras program också. Jag har inte varit med om motsatsen.
En anledning jag då skulle spekulera i är att många gäster skadas eller råkar illa ut och att hotellet inte vill hantera en tvist med just Amex.
Knappast troligt så bara att boka med Hotels.com om de nu kan prismatcha detta erbjudande.
@Renato Fr o m 1 augusti gäller det dock att alltid betala Hotels nätter på hemsidan.
Jag har också betalat utlandsstays på plats ibland (efter att ha kollat Amex acceptans först) för 3x MR men snart är det SEK som gäller igen. Enkla 2-3% i besparing utan valutapåslaget.
Jag är nöjd med Hotels. Enkelt program att ha att göra med främst för nätter utanför mina statuskedjor. De borde verkligen matcha ett hotells hemsida om det var så i detta fall.