Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om märken, med erfarenhet från min senaste resan kan jag bedömma om Noise-canceling hörlurar på olika flygbolag så här.

Turkish Airlines: Bra och fast hörlurar. Jag hörde nästan ingen brus utifrån.
THAI: Lika bra som Tukish, men de hämtade hörlurarna långt före landning.
Singapore Airlines: Fungerade bra. Men hörlurarna kändes som lite klena.
Lufthansa: Dålig kvalitet. De släppte mycket brus in och så fort jag gned hörlurarna mot någonting fick jag oväsen direkt.
 

tourist

Medlem
Jag har aldrig ägt såna där dyra nc-hörlurar, bara mycket billigare sorter. Jag tycker att funktionen på de jag har haft har varit OK, men vissa har varit obekväma vid lång användning, kanske beroende på att jag har glasögon, och öronen känns lite klämda mellan skalmar och lurar.

Hur fungerar egentligen de riktigt dyra lurarna med ljud som ligger långt från "brus"? Är de till någon vidare hjälp när jag vill slippa höra andra passagerares prat, barnskrik osv? Eller kan jag lika gärna kombinera öronproppar med billigare lurar som jag gör nu? $299 känns som väldigt mycket pengar om jag inte slipper de mest irriterande ljuden.
 

Gnopps

Medlem
Jag har aldrig ägt såna där dyra nc-hörlurar, bara mycket billigare sorter. Jag tycker att funktionen på de jag har haft har varit OK, men vissa har varit obekväma vid lång användning, kanske beroende på att jag har glasögon, och öronen känns lite klämda mellan skalmar och lurar.

Hur fungerar egentligen de riktigt dyra lurarna med ljud som ligger långt från "brus"? Är de till någon vidare hjälp när jag vill slippa höra andra passagerares prat, barnskrik osv? Eller kan jag lika gärna kombinera öronproppar med billigare lurar som jag gör nu? $299 känns som väldigt mycket pengar om jag inte slipper de mest irriterande ljuden.
Budget-varianten är hörlurar som dessa; en kombination av öronproppar och hörlurar: Koss Spark Plug - Hrlur - Hitta lgsta pris, omdmen och information

Jag var dock aldrig helt nöjd med dem, dels hoppade de lätt ur öronen och dels blev öronen väldigt trötta efter ett tag.
 

WCFCP

Medlem
Jag har provat Bose QC15 och ljudet i dom är mycket bra, noise-cancellingen är också bra, MEN dom absolut bästa lurarna jag när jag flyger är Beats Pro Headphones by Dr. Dre. Betydligt dyrare (409 €) än Bose men ljudet och isolering är betydligt bättre.
 

MrBeen

Medlem
Jag har Studio - Beats by dr. dre och är riktigt riktigt nöjd. I butiken testade jag även Bose före jag köpte dessa och gillade ljudet bättre i Beats
 

Swisser

Medlem
Om man vill ha en av de bästa nc-hörlurarna och man vill att de ska ta sån liten plats som möjligt i handbagaget. Vilka skall man då välja av de ni redan har nämnt och ev några andra som ännu ej har omnämnts i denna tråd?

Vidare rekommendarar ni omslutande hörlurar även fast de är större och otympligare än de som ligger direkt mot örat eller de som man stoppar in i öronen? Vilken typ har bäst komfort på långflygningar?
 

Gnopps

Medlem
Om man vill ha en av de bästa nc-hörlurarna och man vill att de ska ta sån liten plats som möjligt i handbagaget. Vilka skall man då välja av de ni redan har nämnt och ev några andra som ännu ej har omnämnts i denna tråd?

Vidare rekommendarar ni omslutande hörlurar även fast de är större och otympligare än de som ligger direkt mot örat eller de som man stoppar in i öronen? Vilken typ har bäst komfort på långflygningar?
Bra fråga! Jag är också intresserad av det här. Jag skulle föredra helomslutande hörlurar eftersom de är bekvämare men å andra sidan kan man inte luta huvudet då. Skriv gärna tips!
 

Dr. Miles

Expert
De hörlurorna som man stoppar in i öronen är obekväm i längden, tycker jag.

Men på andra sidan de hörlurarna som täcker öronen har också nackdel som Gnopp har nämnt.

Det blir kompromiss om vilken egenskap som är det viktigaste för dig.
 

yopeyo

Medlem
Jag köpte dessa Nokia lurar för ett par år sen. Mest för att jag ledsnat på trasslande med headset sladdar till min iPhone. Nu sköter jag allt från luren, volym, navigering i spellistor...
De dämpar bra för mig på flyget och att direkt kunna svara i telefon och ha aktiv brusreducering under samtalet på en stökig flygplats är inte heller illa :)
 
Vidare rekommendarar ni omslutande hörlurar även fast de är större och otympligare än de som ligger direkt mot örat eller de som man stoppar in i öronen? Vilken typ har bäst komfort på långflygningar?

Erfarenheten jag har från mina BOSE QC3 är att det gör lite ont i örat efter en långflygning (8h+) då de trycker in örat mot huvudet. QC15 "sväljer" örat och är kanske bättre på denna punkten.
 
Toppen