Senaste nytt

SAS flyger till Lima 2 April (SK7030/31) för att hämta hem danska medborgare under Corona-tider

Tramsigt tycker jag - man har ett eget (försäkrings)ansvar och det är väl inte säkert att det är bättre att komma till Sverige än att stanna där man är!

Frågan är dock vem som betalar!

Tramsigt tycker jag - man har ett eget (försäkrings)ansvar och det är väl inte säkert att det är bättre att komma till Sverige än att stanna där man är!

Jag är den första att hålla med om att alla har ett eget ansvar och att man ska vara försäkrad. Men när det inte finns några kommersiella flyg och gränserna är stängda så är det svårt att komma hem utan hjälp från myndigheterna..

Hur finansieras sådant här spektakel?

De som vill åka med får betala. Eventuellt står deras försäkring för det efteråt...
Prislistan är postad ovan och det skall vara en A350. Ganska lätt att räkna ut totala intäkterna, sen får man begära en offert för en liknande flygning hos SAS eller vänta till man kan begära ut fakturan hos danska UD eller liknande.

Är SE-RSB - Hagbard Viking som jobbar till Peru! :)

Screenshot_20200402-074406.png

Skapligt lång flight. Undrar hur stor besparingen i bränsle är jämfört med A340.

Svarar mig själv efter lite googlande, åtminstone 11 ton bör besparingen bli på en så lång flight, antagligen mer.

Last edited:
Toppen