Senaste nytt

Ny konstellation av kreditkort, råd behövs!

Precis. Och 50,000 poäng ger dig SAS plus inom Skandinavien, 100,000 poäng får du SAS Plus inom Europa. 150,000 poäng SAS plus inom Världen och 200.000 eller fler poäng ger Business. Men betalar alltid för SAS Go:)
Det där stämmer väl inte riktigt va? Plus i Scandinavian är 0 poäng men bara en resa/ Plus i Europa 50k poäng / Plus i världen 100k poäng / Business i världen 200k poöng.

Förresten, angående Fly Premium:

Hur räknar de insamlade poäng? Är det från dag 1 med kortet, eller hur funkar det?

Hur räknar de insamlade poäng? Är det från dag 1 med kortet, eller hur funkar det?
upload_2020-3-19_20-56-46.png

Källa: Med SAS EuroBonus Mastercard Premium får du Fly Premium

• Gilla
Reactions: ekf

Den månaden du uppnår en nivå baserat på senaste 12 månaders löpande insamling gäller nivån 12 månader framåt.
Varje gång du uppfyller kravet för den nivån förlängs nivån till 12 månader framåt.

Lånar tråden lite. Sitter och funderar på att säga upp min AmEx Platinum (betalkort) och funderar över vart man lägger MR-poängen (~525.000p), SAS? Hilton?

Bästa alternativet hade ju såklart varit att gå ner till Green card eller nått, men ska köpa bostad till sommaren (nyproduktion) och ska snart ut och förhandla bolån och vill därför ogärna dra på mig mer krediter eller nya kreditupplysningar. Ett alternativ är ju att se till att få bolånet fixat nu och sen byta ner sig.

Lånar tråden lite. Sitter och funderar på att säga upp min AmEx Platinum (betalkort) och funderar över vart man lägger MR-poängen (~525.000p), SAS? Hilton?

Bästa alternativet hade ju såklart varit att gå ner till Green card eller nått, men ska köpa bostad till sommaren (nyproduktion) och ska snart ut och förhandla bolån och vill därför ogärna dra på mig mer krediter eller nya kreditupplysningar. Ett alternativ är ju att se till att få bolånet fixat nu och sen byta ner sig.

Tror väl inte att man bryr sig så mycket nuförtiden om du har ansökt om kreditkort.

Du behöver inte ta ny kreditupplysning för att byta ner dig till Green. Bara att ringa Amex så fixar de bytet från Platinum till Green.

Toppen