Senaste nytt

Vart ska två ca 30-åringar resa nästa vinter? Tips?

sandek

Medlem
Kanske Filippinerne? Et par øer (f.x. Boracay, Palawan). Der er mange gode connections til Manila og det er let og billigt at flyve indenrigs på Filippinerne. God service og OK priser. Det går at finde rigtig fine hoteller til fornuftige priser. Vejret er typisk varmt (men ikke FOR varmt, typ 28-30 grader om dagen) og ikke for meget regn i Februar eller Marts. Jeg har lige været en uge på Boracay med familien (2 voksne + 1 barn) og der er rigtig fint - og hvis man bor rigtigt er der fint med barer og restauranter.

Nedenfor fra Boracay. Stranden er utrolig fin og havet helt klart og rent.

Visa bifogad bild 107052
Ska tittas närmare på! Tack :)
 

sandek

Medlem
Excellence El Camen Dominican Republic All Inclusive Resort | Excellence El Carmen
Kanon ställe, all inclusive för vuxna med ca 10st a la carte restauranger. Bra för långa strandpromenader och slappa. Hyfsad underhållning, och jättetrevlig personal.

Grand Hyatt Goa Best 5 Star Resort and Spa in North Goa | Grand Hyatt Goa
Ett annat kanon hotell, bra odds att se ett par bröllop vilket är helt sanslöst
Översta var fint, men landar på 50k för två veckor.
 

sandek

Medlem
Tar gärna fler tips på resmål?

Bali kanske är bra? Tycker hittills att Kuta, Canggu m.fl ser rätt sunkiga ut på Google, men kan ju vara något jag inte fattat där! :)
 

MTheC

Medlem
Bali är det ju flera som tipsat om redan och håller med om att det finns bra alternativ där. Om du vill titta på annat så kan jag slänga in följande förslag:
- Vietnam: Kombinera Phú Quốc för strand, sol och bad med antingen Ho Chi Minh City, Bangkok eller Singapore.
- Thailand: Oftast relativt enkelt att hitta flyg till Bangkok och sen kan man ta taxi ned till Hua Hin/Cha Am för sol och bad. Finns ganska bra resorts till vettiga priser där.
- Kambodja: Är kanske inte lika klockrent men om du vill ha något nytt kan man köra någon av öarna. Skulle nog personligen välja
Koh Rong Sanloem men det är kanske lite för lugnt för er. Andra alternativet är Koh Rong men det är lite för mycket backpackers för min smak. Går dock sen att kombinera med lite stadsliv i någon av städerna i Kambodja eller om man vill ha större städer så Bangkok eller Singapore (ni kommer sannolikt ändå behöva flyga via någon av dem)
 

sandek

Medlem
Bali är det ju flera som tipsat om redan och håller med om att det finns bra alternativ där. Om du vill titta på annat så kan jag slänga in följande förslag:
- Vietnam: Kombinera Phú Quốc för strand, sol och bad med antingen Ho Chi Minh City, Bangkok eller Singapore.
- Thailand: Oftast relativt enkelt att hitta flyg till Bangkok och sen kan man ta taxi ned till Hua Hin/Cha Am för sol och bad. Finns ganska bra resorts till vettiga priser där.
- Kambodja: Är kanske inte lika klockrent men om du vill ha något nytt kan man köra någon av öarna. Skulle nog personligen välja
Koh Rong Sanloem men det är kanske lite för lugnt för er. Andra alternativet är Koh Rong men det är lite för mycket backpackers för min smak. Går dock sen att kombinera med lite stadsliv i någon av städerna i Kambodja eller om man vill ha större städer så Bangkok eller Singapore (ni kommer sannolikt ändå behöva flyga via någon av dem)
Vilka alternativ föredrar du på Bali?
 

MTheC

Medlem
Vilka alternativ föredrar du på Bali?
Jag har gillat flera resorts/hotell, the Legian är bra men har även tyckt Ayana varit bra. Brukar dock nästan alltid testa något nytt ställe där då det finns så många resorts som är bra så kollar ofta lite priser, har vid tillfälle också bott på Four Seasons och det var också bra liksom Mandapa. Det ska dock sägas att jag är dålig på att hänga länge på strand och/eller resorts så vi brukar bo kortare tid (max 5-6 dagar) och sen röra oss till något annat.
 

jerixon

Medlem
Bali är absolut inget för mig.
Av alla resmål jag besökt tycker jag det var klart mwst överskattat.
Jag troe helt enkelt inte jag faller inom ramen för en typisk "Baliturist".
3-4 dagar hade varit OK men var där i 2v och kan inte säga att jag skulle göra det igen.
Visst det finns nice boende billigt och en del att se, men skitigt, inga vidare stränder vid hotellen och grymt besviken på maten.
Skulle köra Malaysia jag eller någon stans i Syd Amerika. Kanske Cartagena i kombo med annan stad i Colombia. Jag och @Tonton var där i December och trivdes kanon.
Kombon att starta i Kuala Lumpur och något resort på Borneo kanske. Sjukt bra value för pengarna och mycket renare och trevligare enligt mig.
 
Toppen