Senaste nytt

Malmö-Stockholm EBG intensivkvalificering

Coalcandy

Medlem
Jag håller med ovanstående talare. Nåväl att det är samma resa om och om igen, men innehållet och ditt sätt att rapportera om den gör att jag läser varje av dessa reseuppdateringar med ett leende på läpparna :) Bra tråd! Fortsätt!
 
Hade 2 flygningar idag för att kompensera för att jag inte tog morgonflyget igår.

Stockholm-Malmö
SK105 A320
08:10 (09:00) - 09:20 (09:55)

Sov i princip hela resan. Hann iallafall knäppa en schysst bild innan jag slocknade.

Malmö-Stockholm
SK106 A320
09:45 (10:10) - 10:55 (11:20)

Alltid tråkigt med förseningar, särskilt när man hungrar efter något att äta. Att man spenderat 7 av sina senaste 24 timmar inlåst i en plåtburk gör ju inte saken bättre. Hade dock dem tre sista raderna nästan för mig själv så skall inte klaga.

Efter en snabb tur till Sky City för lunch, begavs det sig hemmåt för vila. Imorgon bär det av till innerstan, men på fredag, då blir det åka av!

Hoppas inte att ni tycker att det börjar bli utjatat, är beredd att hålla med om att det är ganska repetitivt.

18/45 flygningar kvar!

Klockrent! Fan du kioskar på!
 

Skogi

Medlem
Update kommer, det har dock uppstått ett problem.

Två st fighter är inställda. Varav SAS har ombokat mig till en annan maskin som om jag tar den innebär att jag kommer att missa nästkommande.

Hur sköter jag det här smidigast? Kan jag på något sätt hävda att den flighten som jag blev ombonad till inte funkar och bara få kompensation istället?

Kan BC:s kollektiva superhjärna hjälpa mig ur denna svåra sits?
 

Attachments

  • Screenshot_20200221-110445_Messages.jpg
    Screenshot_20200221-110445_Messages.jpg
    45,1 KB · Visningar: 433
Last edited:

jumbooze

Medlem
Update kommer, det hat dock uppstått ett problem.

Två st fighter är inställda. Varav SAS har ombokat mig till en annan maskin som om jag tar den innebär att jag kommer att missa nästkommande.

Hur sköter jag det här smidigast? Kan jag på något sätt hävda att den flighten som jag blev ombonad till inte funkar och bara få kompensation istället?

Kan BC:s kollektiva superhjärna hjälpa mig ur denna svåra sits?
Du har väl rätt att få pengarna tillbaka, så kan du boka nya äventyr längre fram?
Flygkalkylatorn - Konsument Europa
 

Skogi

Medlem
Nu tillbaka till det roliga!

Sjuk igenkänningsfaktor på den där reaktionen... härliga minnen - måste varit minst 7 år sedan jag gjorde samma galenskap.
Du kommer inte ångra det när du väl har tagit dig igenom detta... :D

Det är nog inte många som gett sig på sådana här idiotfasoner. Än mindre som klarat det. Kan säga att drivkraften ligger inte längre i själva statusen utan 25% i antalet tusenlappar jag redan spenderat (slutpost med redovisning kommer) och 75% i det stödet jag får här på forumet.

Riktigt grym tråd, själv hade jag aldrig orkat med, jag förstår dock motivationen, känns bara som att det hade varit mycket enklare att ta det på poäng.

Jag kan redan nu säga att några fler segment-runs blir det inte på ett tag. Hamnar jag någonsin i denna situationen igen så kör jag hellre på @Mattias Holmén förslag tidigare i tråden.

Klockrent! Fan du kioskar på!

;)

Stockholm-Malmö
SK105 A319
08:15-09:25


Människor som fäller stolen till max på inrikes förtjänar åtminstone 100 år i skärselden. Men man skall ju inte klaga, vädret var fint och turen gick snabbt. Det sistnämnda har jag med tiden lärt mig att uppskatta väldigt mycket.

Malmö-Stockholm
SK106 A319
09:50-11:00


Äntligen lite benutrymme, faktum är att jag hade lyxen att själv kunna fälla stolen till max. Min tur att leva la dolce vita :cool:


Fick även en något dyr läxa på köpet, insåg precis att jag har dubbelbokat mig på 17:45 från Malmö. Surt med 400 kr ut genom fönstret men någon gång ska väl vara den första?

Får se vad som händer nu, boarding pass listan i appen är mer förvirrande än någonsin. Men det ser ut som att nästa avgång inte är förens 16:05.
 

Attachments

  • 20200221_092952.jpg
    20200221_092952.jpg
    54,8 KB · Visningar: 449
  • Screenshot_20200221-124738.jpg
    Screenshot_20200221-124738.jpg
    38 KB · Visningar: 463
  • 20200221_075940.jpg
    20200221_075940.jpg
    25,3 KB · Visningar: 440
Last edited:

MrRy

Medlem
Det här är ju helt underbart!
Att se boarding pass listan och veta att alla turer går mellan Stockholm och Malmö...behöver inte säga mer
 
Toppen