Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

mischadee

Medlem
Vet inte om någon undrat detta tidigare men skiljer det sig något mellan vilka snacks man kan få i Business mot vad som finns längst bak i economy (mer varierat i snackskiosken)? Om det är så, kan man vara så cheeky att man smyger bak och tar för sig med ursäkt att man sitter i Business?

I like my snacks... just saying;)

• Gilla
Reactions: Gus
Vet inte om någon undrat detta tidigare men skiljer det sig något mellan vilka snacks man kan få i Business mot vad som finns längst bak i economy (mer varierat i snackskiosken)? Om det är så, kan man vara så cheeky att man smyger bak och tar för sig med ursäkt att man sitter i Business?

Tror det - aldrig testat. Men när jag flög sist i januari bad jag om att få en marabou bar (som finns i go och plus) men fick ett ganska surt svar om att nej, det har vi inte. Bara det som finns i snackbaren. Den var dåligt fylld. Inga chips, ingen öl, inget vatten. Lite frukt (som jag aldrig är sugen på ombord) samt lakrits... Var så trött så orkade inte "bråka" eller gå bak och fråga om en bar... Just det. Det fanns Anton Berg marsipan också. Gillar inte marsipan. Detta var förvisso i en A330, men utbudet är väl samma förutom layouten på baren och glasen/de nya drinkarna på A350.

pswe

Medlem

Smyga bak kan nog slå fel, men frågar du trevligt vid rätt tillfälle så hämtar de säkert. Oftast finns det mesta i den lilla snacksdisken i business men inte alltid.
Har inte flugit sedan popcornen introducerades men om de inte finns där framme kommer jag jaga dem till filmen nästa tur.

KalleSus

Medlem
Jag har inga andra indikationer än att det är helt enligt planen med leverans idag.
Med tanke på att den ursprungliga planeringen hade Pekingstart en vecka efter Chicago får man nog ändå säga att det rör sig om cirka en månads försening.
Vilken dag är det två A350 schemalagda på olika rutter samma dag?
Första tur till Peking är planerad till 7 mars - sen återstår att se om trafiken till Kina har kommit igång då.

mischadee

Medlem
När kabinpersonalen är så här förväntansfulla och några till och med fotar planet så får man väl hoppas på glad personal och förhoppningsvis outstanding service i Business idag :)

F8443E57-91BD-4A47-8B58-D2BED68C5CD1.jpeg

mischadee

Medlem
Första let down. Gaten annonserade precis ut. INGEN WIFI PÅ PLANET!!! Någon som kan rekommendera något lugnande som kan intas ombord för att stilla min abstinens?;)

Toppen