Senaste nytt

SAS Webshopping

Noterar att "Wish" ligger som ny butik i SAS WebbShopping och att man ska kunna få 400 poäng, lyckas dock inte läsa mig till vad som krävs för att få dessa utbetalda. Har någon koll på kriterierna? Gissningsvis missar jag någon skrivelse, ursäkter för det på förhand.

What the tusan! Stadium verkar ha försvunnit... hoppas det är en tillfällig svacka och att det dyker upp snart igen.. skulle just till att köpa nya dojjor.

What the tusan! Stadium verkar ha försvunnit... hoppas det är en tillfällig svacka och att det dyker upp snart igen.. skulle just till att köpa nya dojjor.
Jag mailade Stadium, och fick svar. Frågan är om hon visste vad jag frågade egentligen...

Stadium skrev:
Hej Fredrik,

Tack för ditt mail!

Du får vända dig till Eurobonus ang detta då det inte är någonting vi hanterar i dagsläget.

Ha en fortsatt fin dag!​

Någon mer som haft strul med Care of Carl?
Förra gången gick det smidigt och köpet registrerades direkt under poäng på väg till dig. När det inte kommit in efter 48 skickade jag kvitto och fick svaret.

Vi har nu vidarebefordrat din rapporttill butiken, och bett dem att validera köpet. Detta kan ta butiken upp till 8 veckor, och så snart köpet är bekräftat kommer du att få dina EuroBonus Extrapoäng utbetalda. Bekräftar butiken inte köpet, avslutas ärendet.

Att det kan ta 8 veckor innan man får poängen vet jag men borde väll efter man registrerat köpet läggas in i poäng på väg till dig?
Talade med kundtjänst hos Care of Carl
Och han kunde inte se att där skulle kommit in något om validering som SAS påstod.

Funderar på att skicka tillbaka allt och beställa igen ifall det kan gå bättre. Segt att behöva hålla på med det men kan dem inte lägga in det direkt så ser jag det som nödvändigt tyvärr. Om butiken inte väljer att bekräfta köpet blir det inga poäng.

Köpte presentkort på Polarn och Pyret till min systerdotter i 1-års present i torsdags 30/1 med leverans via email idag (lördag 1/2).
Köpet registrerades efter 30min med bekräftelsemejlet och idag 1/2 kom mail om att poängen betalats ut och finns på mitt konto!

Snabbt!

Är det någon som har testat att handla via Wish och erbjudandet om 400 poäng?
Jag har precis lagt en order och som @CMH skrev innan så är villkoren lite luddiga...

SAS - Shoppa & tjäna EuroBonus poäng

Vad är det som är luddigt? Är det följande skrivelse du tänker på?

Villkor wish skrev:
"Du tjänar inte EuroBonus Extrapoäng på tillkommande kostnader som frakt och övriga hanteringskostnader."

Frakt är inga konstigheter.
Hanteringskostnader antar jag är extra tullavgifter eller liknande som läggs till på kostnaden vid köp.

Ser ingenting som sticker ut egentligen?

Vad är det som är luddigt? Är det följande skrivelse du tänker på?

Frakt är inga konstigheter.
Hanteringskostnader antar jag är extra tullavgifter eller liknande som läggs till på kostnaden vid köp.

Ser ingenting som sticker ut egentligen?
Jag gissar att det är villkoren hur man får poängen, om man behöver spendera x krona i utbyte mot 400 poäng.

Toppen