Senaste nytt

Igorius och Agö till Montreal - Följ med!

Det pep till i gaten för oss båda...!

Vad de utdragna pipen syftade till är dessvärre ännu oklart. Några nya boardingpass fick vi inte, utan vi fick helt enkelt leta upp våra premium voyageur-säten. Så, är det kört nu? Sannolikt, men vi har inte helt gett upp hoppet - kanske kommer snart en vänlig purser och leder oss till de två lediga first-sätena som Jacob identifierade... ;)

Våra PV-platser (81A och B) har obegränsat med benutrymme, men stolen har verkligen usel recline. Får se hur detta går!

81, är det första raden?

Jag tycker det är skitdåligt att sitta på första raden i AFs PV. Det är mycket bättre att sitta på en rad med ett säte framför sig. Tror det har att göra med att man dels får skärmen i sätet framför sig och dels att det finns fotstöd.

81, är det första raden?

Jag tycker det är skitdåligt att sitta på första raden i AFs PV. Det är mycket bättre att sitta på en rad med ett säte framför sig. Tror det har att göra med att man dels får skärmen i sätet framför sig och dels att det finns fotstöd.

Första raden ja. Förstår vad du menar, och får nog konstatera att platserna inte var optimala (det enorma benutrymmet till trots). Värst är dock stolen i sig. Reclinen är som sagt usel, inte mycket bättre än vad som generellt är fallet i eco. Blev inte direkt någon sömn. Agö filar nog på utförligare rapportering - för egen del sitter jag nu på ARN Express på väg in mot stan efter ett ganska trevligt förmiddagsflyg från CDG.

Nu är det definitivt slut på nattflygningar utan vettig stol. Fysiskt och psykiskt tröttkörd. För min del hade det inte gjort någon skillnad vid val av annan rad. Tämligen otäck mat igår också. Och PV-kabinen på A380 har ingen egen toalett. Allt detta visste vi naturligtvis innan.

Ja, det är ju shellseats. Men jag upplever att problemet är mindre om man undviker första raden - bara som tips till nästa gång.

För dagflygningen CDG-YUL i fredags funkade stolen utmärkt (då satt vi inte på första raden). Vad gäller nattflygningen YUL-CDG (på första raden) hade fotstöd nog varit till viss hjälp, men någon vidare sömn hade det knappast blivit ändå - problemet för min del ligger i reclinen. Dvs., C-klass hade varit oerhört skönt...

Lite bilder från nattens flygning med F-HPJB.

Montreal 2012 140.jpg

Den lilla Premium Voyageur-kabinen på övre däck (inklämd mellan den enorma C-sektionen och lilla ekonomisektionen). Konfiguration 2-3-2.

Montreal 2012 141.jpg

Platserna 81A och 81B avsedda för Igorius och Agö.

Montreal 2012 142.jpg

Air Canada på väg till Paris-CDG (hård konkurrens på Montréal-Paris).

Montreal 2012 143.jpg

Man kan i vart fall inte klaga på benutrymmet ;)

Montreal 2012 147.jpg

Kvällens meny. Till stor del identisk med ekonomiklass men med C-efterrätt (kan det verkligen vara sant?). Ingen aperitif erbjöds och brödet var iskallt. Övrig mat var ungefär som den såg ut - ganska otäck.

Montreal 2012 149.jpg

På väg in mot CDG. Härligt flygväder.

Montreal 2012 150.jpg

Parkerad på A380-terminalen!

Montreal 2012 151.jpg

Hit men inte längre. Vi testade förstås C-stolarna för att se vad vi gick miste om. Au revoir - à bientôt!

Montreal 2012 152.jpg

Man kan inte annat än häpna när man ser denna kärra.

Toppen