Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Det finns en del United Polaris mellan Europa och USA men Sydamerika verkar vara svårt. Min gissning är att många platser öronmärks för uppgraderingar av UAMP Elites.

Ok. Jag misstänkte att detta nog var fallet.T så mycket för infon. Då är det bara att hålla tummarna för att flygförbudet för Boeing MAX snart hävs.

Hej på er!

Vi ska åka på en kryssning nu under våren, och vi vill såklart åka business till/från Miami. :D Det finns en del businessbiljetter med Swiss (CPH-ZRH-MIA), så det bådar ju gott.

Mina föräldrar bor dock i norra Sverige, och vill helst inte virra runt själva på Zürich. Är det tillåtet när man bokar bonusresor att exempelvis jag och min fru åker CPH-ARN-ZRH-MIA? Det hade nämligen varit bra om vi kan möta upp föräldrarna antingen på CPH eller ARN, och att vi tar oss iväg gemensamt därifrån.

Ser ni några andra smidiga lösningar?

Hej på er!

Vi ska åka på en kryssning nu under våren, och vi vill såklart åka business till/från Miami. :D Det finns en del businessbiljetter med Swiss (CPH-ZRH-MIA), så det bådar ju gott.

Mina föräldrar bor dock i norra Sverige, och vill helst inte virra runt själva på Zürich. Är det tillåtet när man bokar bonusresor att exempelvis jag och min fru åker CPH-ARN-ZRH-MIA? Det hade nämligen varit bra om vi kan möta upp föräldrarna antingen på CPH eller ARN, och att vi tar oss iväg gemensamt därifrån.

smidigaste torde vara att ni möter dem i ZRH.

Hej på er!

Ej tillåtet i en bokning men om ni gör det som två bokningar fungerar det.
Alla i samma bokning måste flyga samma flighter

Det löste sig, det blir Swiss business på ditvägen och business med TAP Portugal på hemvägen. För oss blir det CPH-ARN-ZRH-MIA på ditvägen och MIA-LIS-ARN-CPH på hemvägen. Och istället för CPH i ovanstående bokningar blir det OSD för föräldrarna.

Det blev lite besvärligare att behöva ringa för att ordna det, men vi känner oss mer bekväma med att mötas upp på ARN. :D Fick också ett väldigt trevligt bemötande när jag bokade.

Hej! Funderar på att åka till Maldiverna och hittat följande rutt. Vad tror ni, får jag igenom den hos Tallinn eller har jag för många stopp?

map

ARN-AMS
AMS-SIN
SIN-MLE

MLE-SIN
SIN-BKK
BKK-HKG
HKG-ZRH
ZRH-ARN

Hej! Funderar på att åka till Maldiverna och hittat följande rutt. Vad tror ni, får jag igenom den hos Tallinn eller har jag för många stopp?

map

ARN-AMS
AMS-SIN
SIN-MLE

MLE-SIN
SIN-BKK
BKK-HKG
HKG-ZRH
ZRH-ARN

Tallinn godkänner säkerligen den om du betalar Sydostasienpriset. Den känns högst orimlig om du ska till MLE och vill betala "Indien"-priset.

Förtydligande: Det är alltså hemresan som är problemet. SIN-BKK-HKG-Europa.

Tallinn godkänner säkerligen den om du betalar Sydostasienpriset. Den känns högst orimlig om du ska till MLE och vill betala "Indien"-priset.

Förtydligande: Det är alltså hemresan som är problemet. SIN-BKK-HKG-Europa.

Har utgått från att jag får pynta Sydostasienpriset, givet att jag får igenom den. Släpper de igenom med "Indien"-priset är det en bonus :)

Toppen