Senaste nytt

[Definitivt inte 100% live] Mot Hong Kong kamrater!

Taggen

Medlem
Kamrater,

Avdelning udda inledningar av en reserapport. En bild på ett par byxor.

DC20E43C-C3F3-4CA4-9685-2EB4D3D4EE35.jpeg

Detta är mina long-haul byxor. De har nog flugit minst 2-3 varv runt jorden och har blivit en lika självklar del av långresandet för mig som jetlag och champagneberusning. Den observante ser att det är många praktiska fickor för pass, pesetas och piral.

Nu har jag intagit en frukost i T5 och första flighten går ner till Frankfurt för en heldag i FCT innan eftermiddagens resa till PEK. Jag har 6 flighter framför mig innan jag anländer till Hong Kong på fredag kväll. Kl. är 06:11 och snart dags för boarding. Häng på och vi ses i Hong Kong!

Fullt rimlig rutt till Hong Kong, eller hur?

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Så där, nu har jag landat i FCT och slått upp tältpinnarna och ätit andra frukosten. Det blir ingen alkohol idag då jag måste jobba också. Resan började tidigt imorse då Taxin kom redan 0450. Väldigt tidigt men man vill ju inte missa äggen och kaviaren och servicen i SAS Gold lounge.

Taxi i skitväder, tur att det var en Volvo.
IMG_0048.JPG

En onsdag morgon på Arlanda bjuder inte på så fantastiskt roliga scener men det var tomt för en gång skull. Tydligen är det snart jul också så nu är det ett utmärkt tillfälle att inhandla julespriten och rökat för nästkommande år.

Julröka
IMG_0052.JPG

Julgran
IMG_0050.JPG

Julsprit. När man ser dessa hyllor har man svårt att tro att Sverige har en sträng alkoholpolitik.
IMG_0051.JPG

Jul-hjul
kompletta_hjul_dubb.jpg

Skönt var dock att inte julmusiken hittat till Arlanda än men det blir det nog snart ändring på.

Julmat.... eller? Är det inte dags att byta ut osten SAS? Den har trots allt hängt med sen öppningen 2015. Liiiite variation kunde inte skada. Tror förresten att jag som hastighast såg en BC-bekant i loungen. Någon av herrarna (för det var en man vad jag kunde se) som var där 0600 imorse?

IMG_0056.JPG

Punktlish einsteigen och iväg i LH's lyxplan. Sorry, flighten till FRA kan bäst sammanfattas med ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzz.

tenor.gif

Detta gör inget som alla vet då LH's benutrymme ser ut så här

IMG_0057.JPG

... och resten så här
IMG_0058.JPG

Mao, sova är det bästa du kan göra och maten vet vi är som den är, framförallt frukostarna är inget vidare. Gardinen var dock stängd hela resan såg jag så inte alla fel idag. Nog om LH värsta sida. Nästa del kommer handla om den bättre sidan av Lufthansa.

Toppen