Senaste nytt

Champagnetråden

Bra tisdag firas med ett glas god champagne.
58D50109-9A9C-41D0-AB90-73E9882E52A3.jpeg

Systembolaget verket ha fattat ett gemensamt internt beslut att inte skicka champagne av årgång 2008 mellan sig. Förut "upplever" jag att vissa bolag eller anställda har kunnat göra sådana saker så länge en viss tid typ 3 månader har gått från släpp. Men i dag fick jag höra att det gått ut mail till alla butiker (obs bara pratat med en anställd ännu) att man bara ska låta leverantörerna släppa 2008 till PK, Gårda och ev något systembolag till.
Lite fåvånad att man får göra så!?

Systembolaget verket ha fattat ett gemensamt internt beslut att inte skicka champagne av årgång 2008 mellan sig. Förut "upplever" jag att vissa bolag eller anställda har kunnat göra sådana saker så länge en viss tid typ 3 månader har gått från släpp. Men i dag fick jag höra att det gått ut mail till alla butiker (obs bara pratat med en anställd ännu) att man bara ska låta leverantörerna släppa 2008 till PK, Gårda och ev något systembolag till.
Absolut. Systemet har monopol. Klart alla butiker ska få... (Eller iaf kunna skicka mellan sig).

Jag fick detta besked mer eller mindre ordagrant som du skriver från mitt lokala Systembolag att det är precis så här, de ringde upp mig i eftermiddags ang. min telefonbeställning av 7548 igår.

Igår fick PK, Drottninggatan, Gårda (Göteborg) och Hansa (Malmö) tilldelning av 7548.

Som tur var hade jag vägarna förbi Gårda på vägen hem igår.

EK

Jag fick detta besked mer eller mindre ordagrant som du skriver från mitt lokala Systembolag att det är precis så här, de ringde upp mig i eftermiddags ang. min telefonbeställning av 7548 igår.

Igår fick PK, Drottninggatan, Gårda (Göteborg) och Hansa (Malmö) tilldelning av 7548.

Som tur var hade jag vägarna förbi Gårda på vägen hem igår.

EK
Då är det förmodligen sant! jag förstår att det blir en ökad transportkostnad mm men har man ett monopol känns det här surt...

Jag har hört något om att dom rangordnat butikerna i olika klasser och bara dom med högst klass får fina viner. Märkt av det på bolaget jag handlar på som fått ett riktigt skräputbud (ligger ändå i ett av sveriges köpstarkaste områden). Kan ju ha o göra med att dom inte skickar vidare viner.

Sjukaste (sämsta) på länge för alla oss som inte bor nära dessa definierade A-butiker. Tidigare har jag alltid försvarat och gillat systembolaget just för enkelheten, smidigheten och flexibiliteten att kunna beställa allt online eller mellan butiker, tom 3 burkar öl om så önskades. Är detta nu bara för 08 årgången så är det dåligt, gäller det allt är det förkastligt

Inget vidare tryck på Cuvee William Deutz 2009, ändå scorear den högre än 2008an.

Är det priset som gör att det tar emot? Eller stirrar vi oss blint på att numret inte slutar på en 8?

Last edited:
Toppen