Senaste nytt

Business kampanj på ONEWORLD

011430121

Medlem
Har sökt Oneworld till SFO i februari och i business, biljetterna har legat runt 40.000SEK.
Idag fanns det helt plötslig biljetter för 24.000SEK,
Blev ARN-HEL-JFK med AY sedan JFK-SFO-JFK-LHR med AA samt sista benet LHR-ARN med BA
Har inte kollat om det finns kampanjer till andra delar av klotet.
Ett dyrt sätt att få behålla BA Gould och få hamburgare i GF terminal 5 på LHR, börjar hålla med folk som säger, vilken jäv... idiot du är, men när jag tänker efter så har de fel.
Om jag räknat rätt så blir det strax över 600 TP för denna resa.
 

sandek

Medlem
Hittade GOT-SFO-GOT med Premium eco dit och Biz hem för 16k förut idag. Mitten på februari.

Minns inte exakta detaljerna just nu, men kan nog hitta om någon är sugen.
 

AABack2ARN

Medlem
Är du säker på att det är en kampanj?

Det har inte publicerats några nya fares mellan ARN och SFO sedan 4 november men de borde ge ett slutpris på cirka 24000 med förköp på 21 dagar mot 60 dagar på äldre fares.

Jag undrar dock om det inte är så att bolagen släppt fler biljetter i I-klass. Jag har varit på jakt på biljetter till Hawaii i februari och i helgen fanns det helt plötsligt biljetter i I-klass på AA-flighter som tidigare inte varit tillgängliga annat än i betydligt dyrare bokningsklasser. Detta kan i sig indikera på att de förbereder en kampanj genom att öka tillgången till platser i den klass kampanjen troligen kommer nyttja.

Just nu kostar en resa till Hawaii cirka 25000SEK i I-klass med bra tillgänglighet (utresa i slutet av januari eller början av februari).

Du får ju inte bara en hamburgare i GF T5 du får ju också AYs trevliga lounge i Helsingfors. SFO-loungerna vet jag inte så mycket om men om du hade valt LAX hade du ju fått ta del av Qantas First-loungen som är riktigt bra. Men jag tror du får en trevlig resa i alla fall. :) Och Americans Flagship lounge i New York är helt ok om än ganska fullsatt beroende på tid på dygnet.
 

Senator

Moderator
Min vän @011430121 jag tror nog inte det är en kampanj men "vanliga priser" med lång framförhållning. Men det här var dock spännande:

BA C.JPG


ILW2T7S6 säger:
PERMITTED FRI THROUGH SUN.

PERMITTED 15NOV19 THROUGH 19DEC19 OR 06JAN20 THROUGH
31MAR20 FOR EACH TRANSATLANTIC SECTOR. SEASON IS BASED
ON TRIP DATE.

TRAVEL FROM INBOUND TRANSATLANTIC SECTOR MUST COMMENCE
NO EARLIER THAN 6 DAYS AFTER ARRIVAL AT THE
TURNAROUND.
OR - TRAVEL FROM INBOUND TRANSATLANTIC SECTOR MUST
COMMENCE NO EARLIER THAN THE FIRST SUN AFTER
ARRIVAL AT THE TURNAROUND.

ILX2T7S6 säger:
PERMITTED MON THROUGH THU

PERMITTED 15NOV19 THROUGH 19DEC19 OR 06JAN20 THROUGH
31MAR20 FOR EACH TRANSATLANTIC SECTOR. SEASON IS BASED
ON TRIP DATE.

TRAVEL FROM INBOUND TRANSATLANTIC SECTOR MUST COMMENCE
NO EARLIER THAN 6 DAYS AFTER ARRIVAL AT THE
TURNAROUND.
OR - TRAVEL FROM INBOUND TRANSATLANTIC SECTOR MUST
COMMENCE NO EARLIER THAN THE FIRST SUN AFTER
ARRIVAL AT THE TURNAROUND.

Kanske British Airways är tillbaka i matchen för min del till USA? Deras priser har gjort det ointressant ett tag.
 

011430121

Medlem
Är du säker på att det är en kampanj?
Det har inte publicerats några nya fares mellan ARN och SFO sedan 4 november men de borde ge ett slutpris på cirka 24000.
Om det är kampanj vet jag inte, men det är ju snart en svart fredag så min fantasi skenade kanske iväg för snabbt, priset stämmer nog bra 2401$ bokade i AA appen, BA hade betydligt färre förslag på avgångar i sin app.
 

AABack2ARN

Medlem
Just de två @Senator nämner skapades 4 november och gör ju oneworld betydligt intressantare. Finns hos alla bolagen i JV-samarbetet. Billigaste biljett som inte har haft minst 7 nätters frånvaro har varit D-klass för cirka 45000SEK. :(

Med ovanstående kommer man i alla fall undan med en söndagnatt...
 

Senator

Moderator
Just de två @Senator nämner skapades 4 november och gör ju oneworld betydligt intressantare. Finns hos alla bolagen i JV-samarbetet. Billigaste biljett som inte har haft minst 7 nätters frånvaro har varit D-klass för cirka 45000SEK. :(

Med ovanstående kommer man i alla fall undan med en söndagnatt...

Precis. Utmaningen är att Star Alliance JV har ARN-LAX:
ZRCSEW Z Round-Trip 21700(SEK) B 02 / 12M 14
Så två dagar som är att du kan i teorin landa en måndag 23.59 och åka en onsdag 00.01. Gratis stopover i NYC, WAS, CHI och SFO. Denna har jag använt i tjänsten och jag undviker stanna över helgen.

NYC ligger på samma pris , men optimalt för en dag i NYC och en dag i YYZ. Jag åker följande om några veckor: ARN-LHR(SK)-EWR(UA) 15.20 landar 21.25 en söndag, sen LGA-YYZ(AC) en tisdag morgon 06.15, innan YYZ-MUC(AC)-ARN(LH) 20.00 samma kväll, landar 14.25 onsdag på ARN. Funderade på YYZ-CPH-ARN som hade sparat 2t men nu kör AC deras slitna A330-300 på rutten så det undviker jag. ARN-YYZ kostar nästan 4.000kr mer jämfört med ARN-NYC.

Tyvärr finns det ingenting inom OneWorld som är liknande. Hjälps inte av att YYZ-LGA/JFK med American är nästan uteslutande ERJ-145 och notoriske med förseningar. Så det blir som oftast Star Alliance Joint Venture numera.
 
Toppen