Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Säkert besvarad fråga sedan tidigare men jag tycks inte hitta ett svar.

Som jag har förstått det så bygger Awardfares på "Cache", och kan enbart scrappa info från tidigare sökningar gjorda av andra resenärer på sökmotorer såsom SAS och United...?

Jag sitter med ett diamant/premiumkonto hos Awardfares och undrar om jag ser all tillgänglighet här, eller om jag måste gå in på ex. United eller ringa Tallinn för att hitta specifika flygningar?

Tacksam för svar.
 

Syversen

Medlem
Awardfares och undrar om jag ser all tillgänglighet här, eller om jag måste gå in på ex. United eller ringa Tallinn för att hitta specifika flygningar?

Tacksam för svar.

Om du expanderar en resa genom att klicka på nedåtpilen i slutet av en rad så förnyas resultatet med aktuell tillgänglighet. Du ser det genom en tonad linje som börjar svepa och som försvinner när uppdateringen är klar.

Sedan kan det säkert finnas avvikelser men ovan uppdaterar iallafall resultat hos AwardFares.
 

pqvst

Medlem
Säkert besvarad fråga sedan tidigare men jag tycks inte hitta ett svar.

Som jag har förstått det så bygger Awardfares på "Cache", och kan enbart scrappa info från tidigare sökningar gjorda av andra resenärer på sökmotorer såsom SAS och United...?

Jag sitter med ett diamant/premiumkonto hos Awardfares och undrar om jag ser all tillgänglighet här, eller om jag måste gå in på ex. United eller ringa Tallinn för att hitta specifika flygningar?

Tacksam för svar.

See mitt tidigare inlägg här Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner | Sida 27 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Mja. Det stämmer inte helt.
  • Om man gör en "specifik sökning" med flygplatskoder (max 6 flygplatser i en sökning) och anger ett datum eller klickar förstoringsglaset så hämtas färsk data med max 1 timmes cachning med guldkonto och i realtid med diamondkonto.
Visa bifogad bild 96093
  • Om man gör en "bred sökning" med länder/zoner/kontinent så visas endast cachade resultat som sökes automatiskt (30-90 dagar fram på 400+ rutter) eller som du själv eller andra användare sökt fram.
Visa bifogad bild 96094
Drömmen hade ju varit att kunna visa färsk data på alla rutter vid breda sökningar, men det har vi ingen bra lösning på än...
Nu blir min nästa fråga på detta. Vart hittar du förstoringsglaset?

upload_2019-9-17_11-44-9.png


Förövrigt otroligt användbar tjänst.
 

Matore

Medlem
Gillar Awardfares, ni gör det bra. :)
Men tillförlitligheten svajar tycker jag. Om ni visar tillgänglighet i F men varken EF eller United har det, var får ni då den infon ifrån? @pqvst
 
Toppen