Senaste nytt

Byråbokning via jobbet - kan jag koppla den till mitt konto?

Maja

Medlem
Premiär för mig att ha en byråbokning via jobbet. Vad jag har lyckats läsa mig till så skulle jag kunna få poäng för min bokning om den är gjord via t.ex. Amadeus bokningssystem, men det är kanske gammal information jag har hittat bara?

Men ni som måste göra bokningar via företagets upphandlade resebyrå, hur får ni poäng hos Hilton?

Denna är gjord via Big Travel och det står att det är Amadeus Value Hotels.

Tips på hur jag gör tillväga?

Tack på förhand!

Premiär för mig att ha en byråbokning via jobbet. Vad jag har lyckats läsa mig till så skulle jag kunna få poäng för min bokning om den är gjord via t.ex. Amadeus bokningssystem, men det är kanske gammal information jag har hittat bara?

Men ni som måste göra bokningar via företagets upphandlade resebyrå, hur får ni poäng hos Hilton?

Denna är gjord via Big Travel och det står att det är Amadeus Value Hotels.

Tips på hur jag gör tillväga?

Tack på förhand!
Inga problem för resebyrån att lägga in ditt HH-nummer i bokningen om den finns i Amadeus. Kolla om du hittar bokningsreferensen på Hiltons hemsida och kolla om du kan lägga till ditt HH-nummer till bokningen.

Inga problem för resebyrån att lägga in ditt HH-nummer i bokningen om den finns i Amadeus. Kolla om du hittar bokningsreferensen på Hiltons hemsida och kolla om du kan lägga till ditt HH-nummer till bokningen.
Försökte få dem att göra det idag, men utan lycka. Får försöka ringa dem igen. Har en bokningsreferens, men får inte upp bokningen på Hiltons hemsida heller. :confused:

Löste det genom att chatta med Hiltons kundtjänst!

Efter lite letande så hittade de min bokning, den står i mitt namn med adressen är i Spanien... Ja, ja, det har nog löst sig fullt ut nu ändå.

Du kan lägga in olika hotelprogram i din profil hos Big travel, tänk på att vissa av rates som du ser inte ger förmåner. Några rates räknas som typ Hotels.com bokningar. Oftast är det de billiga priserna.

Du kan lägga in olika hotelprogram i din profil hos Big travel, tänk på att vissa av rates som du ser inte ger förmåner. Några rates räknas som typ Hotels.com bokningar. Oftast är det de billiga priserna.
Har tyvärr ingen egen profil hos Big Travel, men har fått in bokningen nu så den syns under min profil. Får bli en bonus om jag får några poäng för denna bokning helt enkelt.

Inga poäng för bokningen som det verkar... :confused:

Är det stört omöjligt att få poäng för byråbokningar via jobbet? Eller är den bara "felbokade"?

Inga poäng för bokningen som det verkar... :confused:

Är det stört omöjligt att få poäng för byråbokningar via jobbet? Eller är den bara "felbokade"?
Har ingen erfarenhet av just Big Travel men har under många år bokat jobbresor via Amex (numera GBT), HRG, CWT och BCD utan problem. Det är dock så att det ibland finns rates från Hotels.com, HRS och andra liknande lösningar.

Ett sätt att undvika att få denna typ av rates som ej ger poäng bokade är att försöka boka corporate rates (om din arbetsgivare har avtal med hotell eller hotellkedja så är dessa rates nästan alltid sådana som ger poäng då det inte ger rätt till provision). Om ni inte har det så brukar det vara större sannolikhet att få poäng om man undviker sådant som är pre-paid eller ej avbokningsbart.

Om det erbjuds onlinebokning för er (de flesta företag har det via sin resebyrå) så kan man ofta se vilken typ av rate det är.

@MTheC Alla ”fel” här då det var en prepaid rate via en byrå så de har bokat en rate som ej gav poäng. Kan tyvärr inte styra det alls så helt meningslös resa sett till hotellpoängen. ;):eek:

@MTheC Alla ”fel” här då det var en prepaid rate via en byrå så de har bokat en rate som ej gav poäng. Kan tyvärr inte styra det alls så helt meningslös resa sett till hotellpoängen. ;):eek:
Om du ska ut på fler jobbresor så skulle jag undersöka om det inte finns något självbokningsverktyg från dem som du får boka via. Då kan du enklare styra det rätt. Om du är hänvisad till att boka via telefon eller mail så kan man alltid försöka pusha för avbokningsbart, ökar chansen att det ger poäng.

Toppen