Senaste nytt

Datum fastställt för SAS A350 första ordinarie avgång, Köpenhamn-Chicago 28 januari 2020

Jag förstår inte varför folk frågar kundtjänst så många saker. Det är som om en del vill få fel svar.

Jag tror att det är många (av de människor som hänger alldeles för lite på BC) som lever med vanföreställningen att kundtjänst lämnar korrekta svar. Särskilt när personen på kundtjänst är osäker och ”kollar upp saken med en kollega” ;)

Jag förstår inte varför folk frågar kundtjänst så många saker. Det är som om en del vill få fel svar.

= gissar alltså

100% korrekt.

Jag har själv jobbat kundtjänst - och när kunder kom med frågor vi (jag) inte riktigt visste svaret på så gissade jag ganska ofta. Anledningen? Jo, vi hade KPIer, som var en relativt stor del av lönen, baserat på hur kunderna betygsatte samtalen. Genom att "ta reda" på svaren så fick man bättre betyg av kunden och således bättre betalt. Inget jag är stolt över, men vad gör man inte för att finansiera lite mer SAS ungdomsbiljetter till USA/Asien. :rolleyes:

Nu var det här iofs ett svar på facebook, vilket förvånar mig att de svarar så helt fel. Men kontentan är fortsatt densamma - lite aldrig på kundtjänst :)

Inget svar på din fråga men på samma tema.... någon som lyckats hitta avgångarna i höst i Norden med A350? Hade ju varit guld att flyga ARN-CPH/OSL premiären med den här rackaren. :)

Inget svar på din fråga men på samma tema.... någon som lyckats hitta avgångarna i höst i Norden med A350? Hade ju varit guld att flyga ARN-CPH/OSL premiären med den här rackaren. :)
Det lär komma först när de har fått planet levererat och de vet medsig när den kan sättas in. Lär nog vara någon månad bort innan den informationen kommer. Skulle gissa på att det blir med rätt kort framförhållning. Men förhoppningsvis gör SAS som Finnair gjorde och lägger upp ett schema där planet ska gå inom Europa för att träna besättning.

Toppen