Okej, nu vet jag inte om du bestämt dig ännu - men här kommer mitt förslag, tillsammans med lite motivering.
Skulle nedan rutt passa, så har du gott om tid under förmiddagen att boka.
Till att börja med så hade jag först tänkt att föreslå en rutt till Nordamerika, då jag lyckades få ihop United Polaris, Air China F, Copa C, Avianca C, TAP C. Sedan gick jag iväg och käkade middag - och när jag kom hem så var ALL Air China F borta på min tänkta rutt. Tillbaks till ritbordet med andra ord
Ikväll började jag titta österut. Det finns väldigt många alternativ att testa. Däremot så är problemet hemresan då det är extremt få connections från Centraleuropa till Stockholm - och jag vill inte behöva offra ett segment på en extraconnection i europa.
Denna rutten kan bli lite tuff, och det är inte jättemycket "semester" över den. Men den är ihopbyggd för att få till så många roliga alternativ som möjligt. Du får helt enkelt satsa på varannan vatten ombord för att orka med

Jag tror även att Tallinn kommer att godkänna den.
Tillslut kom jag därför fram till denna rutten:
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Visa bifogad bild 94301
Segment för segment med en liten kommentar:
ARN-FRA
Datum: 22 Juli 16:25-1830
Flight: LH807
Flygbolag: Lufthansa
Modell: A321
Kabin: Business
Kommentar: inte mycket att säga här - positionering. Finns tidigare flight om du vill ha cirka 5h i FRA istället.
FRA-PVG
Datum: 22 Juli 20:00-12:55 (+1)
Flight: CA936
Flygbolag: Air China
Modell: A350
Kommentar: Här får du chansen att testa Air Chinas nya A350 i Business. Av vad jag läst så ska den vara riktigt grym. Air China A350 i Business ligger för övrigt topp 3 på min lista över nya saker jag vill testa. Här finns en review:
-
PVG-KIX
Datum: 23 Juli 17:30-20:30
Flight: CA163
Flygbolag: Air China
Modell: A321
Kommentar: Här kommer en kort positioneringsflight. Du har 4h35m i Shanghai mellan dessa flighter. Perfekt för lite vila och dusch innan du flyger vidare till Osaka och sover där.
KIX-BKK
Datum: 24 Juli 11:45-15:35
Flight: TG623
Flygbolag: Thai
Modell: A380
Kabin: First
Kommentar: Nu har du sovit gott och vaknar pigg. Det är dags för nästan 6h i Thai F ner till Bangkok, som också är "destination" på denna resa. I Bangkok stannar du en natt, innan du 23h:30m efter ankomst börjar åka "hemåt" igen.
BKK-SZX
Datum: 25 Juli 15:05-19:15
Flight: ZH9004
Flygbolag: Shenzhen Airlines
Modell: A320
Kommentar: Här kommer en av höjdpunkterna på resan, Shenzhen Airlines! Jag kan faktiskt inte minnas att jag har sett en Eurobonusboking här på forumet med det här flygbolaget. Du kommer även få spendera natten i Shenzhen! Här finns många bra hotell till vettigt pris. Du kommer inte heller behöva visum hit.
SZX-TPE
Datum: 26 Juli 14:30-16:30
Flight: ZH9073
Flygbolag: Shenzhen Airlines
Modell: B737-800
Kommentar: Igår var det A320, idag B737! Nu kan du leverera en riktigt djupgående jämförelse på dessa två, samt att du får mer erfarenhet av flygbolaget, och kan således leverera än bättre recension. Målet för dagen är Taipei, Taiwan! Här ska du få spendera natten, innan det är dags för morgondagens höjdpunkt.
TPE-LHR
Datum: 27 Juli 2019 09:00 - 19:25
Flight: BR67
Flygbolag: EVA Air
Modell: B777-300ER
Kommentar: Kanske resans riktiga höjdpunkt? Hyllad av ett flertal personer här på forumet som det bästa som finns i Business Class, och ibland har jag även hört "Lika bra som i F hos vissa bolag". Är det sant? Jag vet inte då jag ännu inte har fått chansen att testa, så ser fram emot din recension. Det roliga här är att vi såklart åker tillbaka till Bangkok en snabbis, innan flighten fortsätter till London Heathrow. På Heathrow får du även chansen att testa nya Hilton Garden Inn T2! Tror du kan bli den första på forumet att göra det faktiskt.
LHR-ARN
Datum: 27 Juli 2019
Flight: SK528
Flygbolag: SAS
Modell: A320-neo
Kabin: Plus
Kommentar: Tyvärr är i princip alla connections nollad på lördagen. Så fick bli övernattning på Heathrow och lite loungehoppning innan du kommer hem. Egentligen perfekt, för då hinner du summera ihop resan i lugn och ro
Summering:
- Du får testa nya Air China A350 i Business Class (Först på BC vad det verkar som!)
- Du får testa Thai A380 i First Class (som du inte verkar testat ännu?)
- Du får testa Shenzhen Airlines A320 och B737 i Business Class (Först på BC?! - men tyvärr inte widebody)
- Du får testa EVA Air B777-300ER I Business Class (Lite oklart om du testat denna?)
Utöver det så hinner du käka middag i Osaka, Bangkok, Shenzhen, Taipei och London. Inte helt fel på en sådan relativt "kort" resa.
Oavsett om du flyger ovan föreslagen rutt, eller någonting annat, så ska det blir riktigt skoj att följa dig på din resa