Senaste nytt

Debiterad för gratiskaffe?

Moltke

Medlem
Gjorde nyligen en resa med SJ för första gången på ett tag. Är SJ prio Grå sedan tidigare och vill minnas att en kopp varm dryck från bistron ingår i denna medlemsnivå. Jag visade upp mitt elektroniska medlemskort för damen i kassan vilket skannades och så var det inte mer med det. Efter resan noterade jag till min förvåning att en debitering för kaffet gjorts på det kort jag sparat i SJ-appen.

Jag kontaktade SJ:s kundtjänst och fick det svar jag bifogat nedan. Jag åkte andra klass men stämmer detta verkligen?
upload_2019-7-18_9-35-49.png

Last edited:
Från SJ hemsida:

Förmåner med SJ Prio
  • Samla poäng på dina SJ-resor och dina köp i bistron ombord.
  • Använd poäng till SJ-resor, mat i bistron och mycket mer.
  • Uppgradering till 1 klass för poäng.
  • Nyhetsbrev, erbjudanden och information från SJ.
  • Förtur till SJs kampanjer.
  • Ge bort poängresor till nära och kära.
  • Tillgång till personlig medlemsservice.
  • Exklusiva partnererbjudanden.
Utöver detta får du som är SJ Prio-medlem på grå nivå även:

• Exklusiva erbjudanden endast för din medlemsnivå.
  • Fri kopp varm dryck i bistron ombord.
Utöver detta får du som är SJ Prio-medlem på svart nivå även:

Jag gillar den tid man lägger ner för 25 kronor eller vad nu en kaffe kostar.
Nu är jag inte drabbad.

Men för mig personligen hade det varit en principsak och inte om pengarna. Sånnahhär saker gör mig irriterad som ... Har man skrivit en sak, så ska det gälla.

Japp jag tycker det är oerhört viktigt att man står för sitt ord också. Både när det gäller affärer och privat. Annars är det bara tomma ord.

Nu är jag inte drabbad.

Men för mig personligen hade det varit en principsak och inte om pengarna. Sånnahhär saker gör mig irriterad som ... Har man skrivit en sak, så ska det gälla.

Japp jag tycker det är oerhört viktigt att man står för sitt ord också. Både när det gäller affärer och privat. Annars är det bara tomma ord.
Ja jag håller med. Sen inser jag att min tid är mer dyrbar än att lägga ner mer än 5 minuter på det. Men vi är alla olika.

Toppen