Senaste nytt

4th of July extra bra pris med SAS till USA

Jag förstår att SAS inte kan erbjuda så bra intjäning på dessa biljetterna, på mitt kvitto står det att flygskatterna uppgick till 2637 SEK (totalt betalade jag 2672 SEK, inkl konkursförsäkringen för 89 SEK, men jag tror resebyrån gör en förlust).
 
Jag förstår att SAS inte kan erbjuda så bra intjäning på dessa biljetterna, på mitt kvitto står det att flygskatterna uppgick till 2637 SEK (totalt betalade jag 2672 SEK, inkl konkursförsäkringen för 89 SEK, men jag tror resebyrån gör en förlust).
Detta var ju en guldgruva tidigare för att tjäna mycket baspoäng till låg kostnad, att det skulle ändras var ju ingen överraskning men att de ströp den med över 95% hade nog ingen räknat med. De flesta andra bolag brukar ha 25% intjäning och inte 5% intjäning.
 
@palmen som sagt deras val och de slipper nu många kunder. :) Jag tycker dessutom t ex Lufthansa erbjuder en bättre economy produkt samtidigt som de alltid ger mer EB poäng.

Nja, de slipper inte så många. De som de har lyckats bli av med är de som inte ger så mycket tillbaka till bolaget utan bara jagar poäng.

De fångar nu de prismedvetna resenärerna som de kan sälja på extratjänster till, för de är mest intresserade av att komma fram till sin destination. Ja, jag vet, folk som inte flyger för flygandets skulle helt otänkbart.

Och så har de kvar sina högst betalande resenärer som kan välja vilket flyg de vill beroende på tidtabell och behov. De belönas också därefter och lockad med förmåner.

Kvar står poängjägarna eller min/maxarna och gnäller över poängintjäningen istället för att lägga till någon hundralapp för bagage och den där 25%-intjäningen man letar efter. Men de vill ändå inget flygbolag ha. Och de är ju inte så många.
 
@palmen som sagt deras val och de slipper nu många kunder. :) Jag tycker dessutom t ex Lufthansa erbjuder en bättre economy produkt samtidigt som de alltid ger mer EB poäng.

Nja, de slipper inte så många. De som de har lyckats bli av med är de som inte ger så mycket tillbaka till bolaget utan bara jagar poäng.

De fångar nu de prismedvetna resenärerna som de kan sälja på extratjänster till, för de är mest intresserade av att komma fram till sin destination. Ja, jag vet, folk som inte flyger för flygandets skulle helt otänkbart.

Och så har de kvar sina högst betalande resenärer som kan välja vilket flyg de vill beroende på tidtabell och behov. De belönas också därefter och lockad med förmåner.

Kvar står poängjägarna eller min/maxarna och gnäller över poängintjäningen istället för att lägga till någon hundralapp för bagage och den där 25%-intjäningen man letar efter. Men de vill ändå inget flygbolag ha. Och de är ju inte så många.
 
Toppen