Senaste nytt

HHG vs HHD - värde? Stoppa eller heja på en Hilton-narkoman

Har varit HHD i många år nu. Det jag uppskattar mest är att kunna åka med familjen runt i Europa lite då och då, boka/köpa det absolut billigaste rummet och ALLTID få tillgång till allt på hotellet OCH obligatorisk uppgradering. Det gör livet mycket bekvämt, speciellt under semester då man verkligen kan njuta av hotellets alla 'perks'.

Som fd affärsresenär så gav det inte lika mycket, dvs inte lika kul att bli uppgraderad till bästa sviten och sitta där ensam. Då hade jag nöjt mig med HHG.

En brasklapp är att jag hade aldrig satsat på HHD om mitt fokus är Nordamerika då Hilton för det mesta är skit där och för det andra att faciliteterna på hotellet (frukost etc) oftast inte är mycket att hurra för.

Vi reser också några ggr per år till Asien och där får man ju verkligen nytta av HHD. Hilton i Asien håller vanligtvis väldigt hög klass. Och är man HHD så får man alltid väldigt hög 'recognition' och blir behandlad på bästa sätt. Nästa resa är till Conrad KohSamui i Nov.

I höstas hade jag bokat Conrad Maldiverna för ca 1000 spänn per natt i 10 dagar. Att då komma dit och VETA (HHG är ju ett lotteri) att man får allting gratis plus att bli uppgraderad till värsta villan (alla som varit där vet vilken jag menar!) är värt himla mycket.

Sammanfattning är att som 'semester-perk' är det suveränt, men som affärsresenär njaaee...

Tror det var hösten 2017 som Conrad hade ett race med 'super-deal', typ köp o betala nu, inga pengar tillbaka, sunkigt rum sidan om generatorn, udda veckor, jämna Lördagar etc. Tror det var i samband med att dom annonserade om nya WA på maldiverna, men kommer inte ihåg.

Att det sen kostar SEK4500 per person att flyga transfer dit gör ju inte det billigt ändå. Gungor o karuseller...

Fö det billigaste sättet jag vet att uppnå HHD är att sätta sig i en hyrbil i USA och kuska runt på en massa sunkiga Hampton Inn och göra 30 'stays'. Med lite förköp etc så kan man komma riktigt billigt undan och är man då redan HHD så får man ju en massa 'perks'..:)...

• Gilla
Reactions: Gus
Billigaste är väl någon matchning, tidigare kunde man matcha t ex BAEC Gold mot United i 3 mån och då få ett Marriott top tier giltigt 1+ år som kunde matchas mot HHD giltigt i 1+ år. Finns säkert någon liknande kedja som funkar nuförtiden.

Toppen