Peter_West
Medlem
Introduktion:
Det har blivit dags att använda mina bonuspoäng intjänade hos Miles & More. Fördelarna med detta program är bland annat att man kan boka Lufthansa F långt i förväg, samt att det går att boka många av Star Alliance F online. Ett annat plus är att enkelresor inte "bestraffas" med högre poängkostnad som hos Eurobonus. Till nackdelarna hör att vissa byten, som enligt min tolkning Eurobonus ibland tillåter, medför att resan omvandlas till en dyrare 3-region award (kan diskuteras i separat tråd om jag har fel). Den allra största nackdelen är, enligt mig, de höga avgifterna på Lufthansa-gruppens egna flyg. Men vem har sagt att man enbart måste använda sig av dem? Gott om chans att klämma in andra bolag på tre separata award tickets ;-) I vilket fall, nu bär det av mot startflygplatsen Arlanda, sedan väntar ett par intressanta destinationer (och First-flighter) innan målflygplatsen Kastrup.
Buss eller tåg? Ja, såna här resor brukar väl gå i förbränningsmotorns tecken, så det får bli "Gula Faran".
Dessutom slipper jag gärna passageavgiften på Arlanda C, som skulle öka mitt biljettpris med 160 %. Samt, vid problem med hinder/infrastruktur på vägen gillar jag bussens möjlighet att "köra runt" dessa ;-)
Det har blivit dags att använda mina bonuspoäng intjänade hos Miles & More. Fördelarna med detta program är bland annat att man kan boka Lufthansa F långt i förväg, samt att det går att boka många av Star Alliance F online. Ett annat plus är att enkelresor inte "bestraffas" med högre poängkostnad som hos Eurobonus. Till nackdelarna hör att vissa byten, som enligt min tolkning Eurobonus ibland tillåter, medför att resan omvandlas till en dyrare 3-region award (kan diskuteras i separat tråd om jag har fel). Den allra största nackdelen är, enligt mig, de höga avgifterna på Lufthansa-gruppens egna flyg. Men vem har sagt att man enbart måste använda sig av dem? Gott om chans att klämma in andra bolag på tre separata award tickets ;-) I vilket fall, nu bär det av mot startflygplatsen Arlanda, sedan väntar ett par intressanta destinationer (och First-flighter) innan målflygplatsen Kastrup.
Buss eller tåg? Ja, såna här resor brukar väl gå i förbränningsmotorns tecken, så det får bli "Gula Faran".
Dessutom slipper jag gärna passageavgiften på Arlanda C, som skulle öka mitt biljettpris med 160 %. Samt, vid problem med hinder/infrastruktur på vägen gillar jag bussens möjlighet att "köra runt" dessa ;-)