Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Om du läser några inlägg högre upp avhandlades detta. Så inte enbart jag som ska kolla igenom Verkar det som.

Om du nu inte vill vara dryg, tycker du det är ett lämpligt inlägg då?

Och om du läser frågar jag om det finns något ANNAT ställe att se det.
Och jag svarade då med att gå in i bokningsläge där du ser din voucher.

Om du tycket att mitt svar var drygt så är det nog mer din attityd än min. Men ansträng dig inte att svara, jag är over and out nu.

Och jag svarade då med att gå in i bokningsläge där du ser din voucher.

Om du tycket att mitt svar var drygt så är det nog mer din attityd än min. Men ansträng dig inte att svara, jag är over and out nu.
Anledningen till att jag svarar så är för alla vill jag ska läsa något inlägg någon annanstans. Kommer bli väldigt tomt forum med alla mästrande saker hela tiden. Och som sagt när man hela tiden har inställningen att "vi ska sätta dit personen" vilket detta forum verkar ha som specialitet blir det tråkigt. Man frågar inte frågor om man inte vill veta. I första inlägget stod inget om vart man kunde se sina status någon annanstans än mastercard, men men...

Anledningen till att jag svarar så är för alla vill jag ska läsa något inlägg någon annanstans. Kommer bli väldigt tomt forum med alla mästrande saker hela tiden. Och som sagt när man hela tiden har inställningen att "vi ska sätta dit personen" vilket detta forum verkar ha som specialitet blir det tråkigt. Man frågar inte frågor om man inte vill veta. I första inlägget stod inget om vart man kunde se sina status någon annanstans än mastercard, men men...
Jag tycker att jag sett flera inlägg från flera medlemmar som försökt hjälpa dig att hitta svar på dina frågor. Medlemmar som oftast varit hjälpsamma även i andra trådar. Att kalla dem mästrande tycker jag bara är tråkigt och leder förmodligen till att de inte orkar svara på liknande frågor i framtiden.

Jag tycker att jag sett flera inlägg från flera medlemmar som försökt hjälpa dig att hitta svar på dina frågor. Medlemmar som oftast varit hjälpsamma även i andra trådar. Att kalla dem mästrande tycker jag bara är tråkigt och leder förmodligen till att de inte orkar svara på liknande frågor i framtiden.
De flesta är mycket hjälpsamma men de som sitter här inne ofta måste förstå att vi nya knappt vet vad EBS är... Vi kan inget och måste således ha mer hjälp. Då kan man ge hjälp på ett lärande sätt, vilket vissa gör, eller ett mästrande sätt som vissa gör. En god ton tycker jag det blir då man har ett hjälpande lärande för då får man fler som skriver och ett levande forum.

Men tror du på fullaste allvar att många verkligen vill mästra och ha attityd här inne? (Självklart finns dom, men ingen av dom är dessa som har svarat dig här i em.) Tråkigt att du uppfattar det som så.

Anledningen till att ”alla” säger - läs tråden, är
enkom för att det finns så bra skriven information i regel. Tro mig när jag säger det, det är enklare att läsa allt först och fråga sen.
Det finns inga dumma frågor och alla finns det heller inget svar på, men 95% finns det svar på om man ger sig själv lite tid att ögna igenom trådarna.

Men tror du på fullaste allvar att många verkligen vill mästra och ha attityd här inne? (Självklart finns dom, men ingen av dom är dessa som har svarat dig här i em.) Tråkigt att du uppfattar det som så.

Anledningen till att ”alla” säger - läs tråden, är
enkom för att det finns så bra skriven information i regel. Tro mig när jag säger det, det är enklare att läsa allt först och fråga sen.
Det finns inga dumma frågor och alla finns det heller inget svar på, men 95% finns det svar på om man ger sig själv lite tid att ögna igenom trådarna.

Så är det säkert. Tyvärr tror jag flera är "trötta" på normala frågor och då kommer de mästrande svaren. Möjligen förståeligt av den som svarat ett gäng gånger, men vi som inte vet frågar iallafall. I flera fall är det tyvärr att mästringen handlar om något som det inte ens frågats om. Tror att min kommentar innan kom av "tröttheten" att vad man än frågar om kommer läs/sök/hitta själv kommer hela tiden.. vilket ju naturligtvis gör att man ledsnar lite. Ber om ursäkt för hur jag skrev, men tycker fortfarande att detta forum är det klart mest mästrande forum jag är på...

Men om du inte ”orkar” varför ska då någon annan orka”? ;):p

Gå till sas appen och titta under ”me”, där står det klart och tydligt hur många poäng du har att resa för. Det är totalen från både Amex & MC.

Jag hoppades att något redan hade klurat ut det :oops:

I sas appen står det otydligt tycker jag.
Rubriken på poängkolumnen säger "Points for use" så därför är alla poängen på bilden poäng jag kan boka resor för. Men "Status Points" som man får från mastercardet ska jag väl inte kunna boka resor för?
Så enligt bilden, hur många poäng kan jag boka resor för? 3426 eller 4426 ?

Status poängen för Sas Amex Elite noteras också som "Status Points" som statuspoängen för mastercardet

Untitled.png

Toppen