Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Vad blir nästa? Bilskam. Båtskam. Köttskam? Only in Sweden.
Jajamensan! Vi gör väl som vanligt när vi undrar över något nuförtiden. Vi frågar Google! Och ja, flygskam leder stort men bilskam knappar in. Barnskam kommer just nu på en fin tredjeplats. Only in Sweden som sagt. :D

Flygskam 174 000 resultat
Bilskam 19 600 resultat
Barnskam 5 300 resultat
Matskam 2 550 resultat
Köttskam 1 590 resultat
Båtskam 1 420 resultat
Fikaskam 200 resultat

Nånting hysteriska vänsterfolk hittat på.. Men det kan vi ta ngn annanstans..
Lite lustigt att du nämner det som en höger/vänsterfråga. Det har nog inte så mycket att göra med vilken politisk åskådning man har. För övrigt anses liberals partier i Sverige vara högerpartier medan de i andra länder räknas som vänsterpartier. Moderaterna, som är liberalt, skulle nog i USA anses som ”lefties” och liberalerna i USA är väl de som mest pratar klimat och behovet av att minska utsläppen. Allt är inte riktigt så enkelt att man kan prata höger/vänster när det kommer till klimatdebatten. Även om många vill tro det.

Lite lustigt att du nämner det som en höger/vänsterfråga. Det har nog inte så mycket att göra med vilken politisk åskådning man har. För övrigt anses liberals partier i Sverige vara högerpartier medan de i andra länder räknas som vänsterpartier. Moderaterna, som är liberalt, skulle nog i USA anses som ”lefties” och liberalerna i USA är väl de som mest pratar klimat och behovet av att minska utsläppen. Allt är inte riktigt så enkelt att man kan prata höger/vänster när det kommer till klimatdebatten. Även om många vill tro det.

I Sverige är det hysteriska vänsterfolk som ältar flygskam.. only in Sweden.. jag vet mkt väl hur svenska partier stå jämfört med amerikanska men det ändrar inte det faktum att vänstermedia o annat eldar på flygskamfjanteriet när Sveriges tunga industri släpper ut ofattbart mycket mer men det talar man tyst om.

Men detta är OT här så jag fortsätter ej diskussionen.

Flygskam är något jag ej bryr mig om. De borde tänka på allt annat som släpper ut co2, flyget står för blygsamma 2-3 %. Skrämmande att se hur vissa skriver på FB när SAS lägger ut resmål. Det är ju ett reseforum, inte miljömuppar forum. :p

Gick in på tråden som varit lite död ett tag hoppades på en ny kampanj/utmaning dom titeln antyder.

Istället är det en icke hemmahörande diskussion om politik (igen) som inte ens har ämnet att göra.

Kan ni inte ta denna typ av ämnen i ett annst forum än BC?
Reglerna säger väl tom ”inte prata politik..,”?

Anmält till mod att ta bort inläggen

Toppen