Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

palmen

Moderator
Precis det jag gör NRT, LAX, SFO, EWR. Finns det sträckor som har flera bokningar med SAS?
Bokingar i ekonomi och på A330 för att det ska vara stor kabin med plus.
NRT och SFO går ju med A340, så där är chanserna betydligt mindre.

Har en del vänner som åker mycket till New York i ekonomi och blir nästan alltid uppgraderade till plus (som EBG) pga översålt i ekonomi men glest i plus.
De två senaste gångerna jag har blivit uppgraderad med CU har jag dock krävt att få bli tillbakaflyttad till min plats i go som varit bättre än plus platserna.
 

Glenn E

Medlem
I år har jag blivit anställd i Kina med 4 enkelresor i ekonomi klass som ingår.
Så från Shanghai på fredagar och till Shanghai på söndagar är det väldigt fullt i business och plus men mer plats i ekonomi.
Inte så lätt att få CU då tyvärr.
Fast jag bokar de dagarna ändå för vad biljetten kostar spelar ingen roll så länge som det är i ekonomi klass. Min tur och retur i juni med Lufthansa och SAS gick på 20000 sek i ekonomiklass. Detta är väl som att svära i kyrkan på det här forumet.:)
Många poäng blir det iallafall.
 

Vojago

Medlem
I år har jag blivit anställd i Kina med 4 enkelresor i ekonomi klass som ingår.
Så från Shanghai på fredagar och till Shanghai på söndagar är det väldigt fullt i business och plus men mer plats i ekonomi.
Inte så lätt att få CU då tyvärr.
Fast jag bokar de dagarna ändå för vad biljetten kostar spelar ingen roll så länge som det är i ekonomi klass. Min tur och retur i juni med Lufthansa och SAS gick på 20000 sek i ekonomiklass. Detta är väl som att svära i kyrkan på det här forumet.:)
Många poäng blir det iallafall.

Flyg hem på måndagar med SAS istället. Då ser det helt annorlunda ut i kabinen och betydligt större chans att bli uppgraderad enligt min erfarenhet.

Och så kan du ju passa på att avnjuta någon av Shanghais omtalade champagne bruncher ;)
Champagne Brunch i Shanghai | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen