SAS stod på Teneriffa Syd när jag var där i december/januari. Så ja, de flyger men som du säger, inte särskilt frekvent. Bredvid SAS stod fyra andra flygplan som också flög från Köpenhamn till Teneriffa Syd denna morgon. Mördande konkurrens och givetvis en charterdestination. Charterbolagen säljer ju även flygstolar.
Konkurrens javisst, men det må väl vara många fler än vi på BC helst undviker charterflyg, utan vill ha bästa möjliga komfort, och lite poäng. (om man nu kan kalla SAS plus komfort.)
Men varför "mörkar" SAS denna destination på hemsidan istf. att möta konkurrensen och sälja in den
Lite OT. Blev väldigt konfunderad när jag såg en Air Greeland kärra på Las Palmas flygplats förra året. Måste ha varit inhyrd charter .
2000 i Go till Teneriffa är bra pris. För cirka ett år sedan när jag kollade för januari 2019 låg priset på minst 4000 kr i SAS Go.
Bästa pris ut 4/1 och hem 8/2 var 1.948 sek t.o.r. i go (endast handbagage) när jag bokade vår resa. Men helt andra och avsevärt högre priser när vi kollade sportlovsveckorna.