Senaste nytt

Status matchning - i massor!

Försöker få lite nytt liv i tråden.

Har någon genomfört lyckad matchning nyligen?
Min senaste lyckade var EBD till Qatar Privilege club Platinum, cirka 18 månader sedan.

Testade för 6 månader sedan med Turkish utan framgång, vilket förvånade med tanke på oron i landet och nedgång i trafik sista tiden.

Har ett EBD som kommer gå ut vid årsskiftet och vill ev brygga det till ett nytt, helst Star Alliance.

Rest mycket Asien och Mellanöstern och då har det blivit Qatar uteslutande i princip.

Men om jag använder mitt Qatar platinum då, vilket/vilka *Abolag är mest troliga att matcha?
Turkish brukar vara lätta att matcha med och få någon form av "challenge" för att behålla det. Fördelen med Turkish är att det är tämligen enkelt att behålla guld-status där. Finns dock en del nackdelar också vad det gäller att plocka ut awards som är relativt omständigt.

De amerikanska bolagen brukar också ge en challenge under 3 månader, man får då statusen under den tiden men för att behålla efter 3 månader måste man uppfylla deras krav som inte nödvändigtvis är direkt svårt om man flyger mycket med dom.

Försöker få lite nytt liv i tråden.

Har någon genomfört lyckad matchning nyligen?Testade för 6 månader sedan med Turkish utan framgång, vilket förvånade med tanke på oron i landet och nedgång i trafik sista tiden.
Jag matchade nyligen EBG till Turkish elite (gold alltså).
"... Welcome to Miles&Smiles Turkish Airlines' advantageous Frequent Flyer Program. Elite card trial period will be valid for 4 months. As of start date of elite membership within 4 months trial period one international Turkish Airlines flight should be realized for extending your card validity date to 1 year, if 15.000 status miles accumulated from Turkish Airlines flights at the end of the first year elite membership will extend 1 year more and the total validity date will be 2 years. There is an oppotunity to earn extra %50 status miles from your first business class flight in the trial period...."

Toppen