Senaste nytt

[Business Class] Manila-Abidjan t/r 4164 DKK Qatar + Air Moroc

pep

Medlem
Frisk frem over banen og tjen ca. 30,000 Q-miles? Klasse C (gratis aendringer) og D (billigere)
Fik et hint her imorges paa FT men det tog lang tid at finde et link. Kan kun koebes hos OTA'er
Billigt. Priserne ligger ellers fra 20,500-110,000 DKK for denne rejse
Hvad er en bot? - momondo
Vil gerne rejse selv, men kan ikke finde priser sidst paa aaret :-(

Købte netop MNL-ABJ-MNL med kun 4 timers B2B in ABJ. Ud 11-1-2020 og hjem fra ABJ 12-1-2020 lidt over midnat. Bookningsklasse C, hvs AT og QR marketed. Ticket stock 147 tilhører Royal Air Maroc (airline kode AT). Købt hos Supersaver.dk. 4283 DKK. Læste på FT at dealen nu ligger på secretflying.com, så den er nok snart død...

Last edited:
Deal'en er død. Udstedte biletter lever stadig. 44,500 Qmiles og 104 Qpoints giver en sådan C-billet

Last edited:
Har själv nu regelbundet sökt olika alternativ för goda fares med AT (deras biljettering eller t.ex. codeshare från QR), på tanke med OW fr.o.m. något datum i mitten av 2020, men har inte ännu bokat något, eftersom mina eventuella datum blir bokningsbara först i slutet av sommaren.

Har inte hittat något kanon ännu, men kommer att troligen göra min premiär med AT på en QR-biljett med en prislapp kring 2000-2200 €, om inte faren försvinner. Faren är inte så mycket av intresse för att generellt resa billigt i C, så har inte delat med mig den, men kan nog tippsa, i fall någon annan är också ute efter en premiärresa. :) AT har goda regler för sina fares, men lik S7, så fares för medvetet resande (läs: resor för statusjakt) finns marginellt i antal.

Ja AT synes at være udmærkede for et æventyr eller to: blandede reviews (elsker det!): gode lounger, champagne, STPC. De er nogenlunde præcise.

Nu gik den ikke laengere. AT ringede nu til mig og sagde at billetten var cancelled due to error. Jeg modsagde dem straks da jeg betvivler de kan goere det uden samtykke fra QR? Sendte mig flg. email:

Royal Air Maroc informs you that your reservation is cancelled due to an error on the fare. We invite you to contact your travel agent. Morocco: ........................................XXXXXXX: ................................ International number: +212522489797 Royal Air Maroc apologizes for any inconvenience .

Rejser January 2020 som turnaround (B2B). Koebt fra OTA med AT ticket stock. Min bookning ligger stadig fuldstændig intakt i både QR og AT Manage Booking systemer (jeg annekterede og reviderede dem dag 1). Hvis de (eller QR) ikke foretager sig yderligere vil jeg ignorerere email og bare møde op just travel ? Gode råd er dyre @Gus @squeezen ?

Nu gik den ikke laengere. AT ringede nu til mig og sagde at billetten var cancelled due to error. Jeg modsagde dem straks da jeg betvivler de kan goere det uden samtykke fra QR? Sendte mig flg. email:

Royal Air Maroc informs you that your reservation is cancelled due to an error on the fare. We invite you to contact your travel agent. Morocco: ........................................XXXXXXX: ................................ International number: +212522489797 Royal Air Maroc apologizes for any inconvenience .

Rejser January 2020 som turnaround (B2B). Koebt fra OTA med AT ticket stock. Min bookning ligger stadig fuldstændig intakt i både QR og AT Manage Booking systemer (jeg annekterede og reviderede dem dag 1). Hvis de (eller QR) ikke foretager sig yderligere vil jeg ignorerere email og bare møde op just travel ? Gode råd er dyre @Gus @squeezen ?
Tough call. Ligger reservationen kvar bör det ju vara biljetterat ännu. Kan du fortfarande ändra seating etc?

Kanske bäst hålla koll iaf så de inte tänker de gett dig en notice nu och väntar på du ska kontakta dem för att om du inte gör det anse sig ha rätt att döda dealen.

Ouch, finns det någon på FT som diskuterar dealen?
Ibland kan man där se hur det gått för andra...

Tough call. Ligger reservationen kvar bör det ju vara biljetterat ännu. Kan du fortfarande ändra seating etc? Kanske bäst hålla koll iaf så de inte tänker de gett dig en notice nu och väntar på du ska kontakta dem för att om du inte gör det anse sig ha rätt att döda dealen.
Reservationen ligger kvar og jeg kan stadig ændre sæde etc.Baade hos AT og QR. Efter jeg omgående "tog haand om" min bookning ligger den smukt og velafpudset i deres systemer. Hvis ikke jeg hører mere og bookning ligger kvar påtænker jeg 1) at rejse og 2) ikke kontakte AT, QR, eller OTA. Jeg vil da forsoege at checke in online 48 timer foer afgang. Saa har jeg i det mindste en chance for ikke at rejse til MNL forgæves.
Ouch, finns det någon på FT som diskuterar dealen? Ibland kan man där se hur det gått för andra...
Ja, jeg følger paa FT. Der er ikke mange der nåede at booke. Nogle er afbookede. Andre ikke. Det interessante er at de ikke ar afbookede unilateralt, men kun fra AT. Men det er jo ogsaa deres ticket stock...

En gut havde købt hos en OTA som informerede ham:

Royal Air Maroc recently informed us that the price of the airfare for their flights booked on our website is incorrect due to an error in their fare loading system. For this reason, Royal Air Maroc considers the airfare that you purchased invalid and therefore has suspended the tickets that were already issued and/or are in the process of being issued. The airline has provided the options listed below as a remedy. Until you choose one of the two, your tickets will remain suspended.

Option 1: You may choose to re-book your tickets in the same class of service by purchasing the correct airfare. Re-booking is subject to availability.
Option 2: You may choose a full refund of the price paid for the Royal Air Maroc airfare instead of re-booking. In addition to the refund, you will be entitled to reimbursement of all reasonable, actual, and verifiable out-of-pocket expenses incurred in reliance upon the ticket purchase. Reimbursable expenses, according to the airline, may include non-refundable hotel reservations, tour packages or activities, cancellation fees for non-refundable connecting air travel, visa or other international travel fees, or any other reasonable expenses. You will be asked to provide receipts or other documentation demonstrating expenses claimed for reimbursement.

Option 2 tyder paa at RAM ved at de har gjort i nælderne og må erstatte yderligere for at undgå ballade...

Last edited:
Nu er gode raad dyre: efter to måneder har RAM cancelleret min billet. Jeg har alle positioneringsbilleter klar (4 styk). OTA (Supersaver.dk) giver RAM skylden og vil blot betale billetten tilbage. De sagde (1 uge siden):

We regret to inform you that due to an error in Royal Air Maroc’s electronic fare loading system your flight reservation has been cancelled by the airline. Due to the cancellation we have refunded the full amount of your booking and you should be able to see the money on your account in a couple of days. For the flight services offered on our websites, we exclusively act within our capacity as an intermediary. To that end, our role and obligations are limited to mediating flight services that will be rendered by third parties such as airlines. Any claims regarding the cancellation should therefore be directed to Royal Air Maroc, see details below. Once again, we are really sorry for any inconvenience this may cause you.

RAM svarede igaar:

Dear Pep, We have received your request. You purchased your ticket from a website other than www.royalairmaroc.com .Please contact the online agency you used to purchase your ticket. We remain at your service for any further information you may require.
Thank you for choosing Royal Air Maroc

RAM at de ikke kan tage ansvar for OTA som har solgt billeten...??? Jeg synes der er en sag og vil gerne spoerge forum til råds..? @Nemo ?

Jeg ved fra FT at flere har faaet lov at rejse, enkelte er tilbudt erstatning for tilslutningsbilletter, hotel, mv. Andre er blevet cancelleret få timer før afrejse og andre lang tide i forvejen. Det lugter langt vaek at RAM ved at de har gjort fejl..

Toppen