Senaste nytt

Flygplan nödlandade och brinner på Moskva flygplats

Undrar vad som hänt. Verkar varit i luften dryga halvtimmen ändå.

98d08b9fa10d8c954eb878fc9a25f0c7.jpg

Jo jag vet, TASS som nyhetskälla :rolleyes:

The fire started when lightning struck the airplane, TASS cited the crew members as saying.

Investigators have opened a case into safety violations that led to more than two deaths, the state-run RIA Novosti news agency reported.

Detta lär nog tas på största allvar, ingen PR-succé direkt. Det egentillverkade nya jetplanet störtar på landets största flygplats och tillhör landets största flygbolag Aeroflot.

Det som jag tycker är lite skrämmande att man ser folk med ryggsäckar o dylikt som kommer springande efter dom har evakuerat ifrån planet. Om man skulle råka ut för en evakuering lämnar man väll man har?
Om man råkar ut för den typen av evakuering tänker man inte speciellt mycket alls.

Det finns ett antal studier i just att folk ofta tar med sig hand baggage utan att tänka. En del är till och med förvånade att de har det med sig senare...

Helt rätt att man inte *ska* ta med dem såklart...

Om man råkar ut för den typen av evakuering tänker man inte speciellt mycket alls.

Det finns ett antal studier i just att folk ofta tar med sig hand baggage utan att tänka. En del är till och med förvånade att de har det med sig senare...

Helt rätt att man inte *ska* ta med dem såklart...

Helt förståligt. Man vet nog inte själv hur man skulle reagera i en sån situation. Allt lättare att kommentera när man står bredvid.

Det som jag tycker är lite skrämmande att man ser folk med ryggsäckar o dylikt som kommer springande efter dom har evakuerat ifrån planet. Om man skulle råka ut för en evakuering lämnar man väll man har?

Evakueringen av det brinnande planet i Moskva gick inte så snabbt som den borde ha gjort eftersom några passagerare försökte rädda sitt handbagage innan de lämnade planet. Det säger en ”välinformerad källa” till ryska nyhetsbyrån Interfax, enligt Reuters.

Toppen