Senaste nytt

Om SAS går i konkurs

danielhog

Medlem
Precis. Det vet man inte.
Muffinskurs eller SAS EU 261-kurs är intressant. Jag testade en gång med ekvationen muffinskurs, skrev ut pris i kronor kontra poäng och vad varje poäng då enligt SAS är värd, vilket är väldigt lite. Jag ville sen ha 700k eurobonuspoäng istället för den monetära ersättningen på 26k sek.

Jag fick inte ens en kommentar för min kreativa bokföring utan bara ett trist svar att pengarna betalas ut snarast...
 

FrontX

Medlem
Vad fasen händer med AMEX-korten om SAS går i KK?. Då står Amex med tre olika kort som är i princip värdelösa för innehavaren (förutom förmånerna då) men alla intjänade poäng, som för många kortägare är flera flera tusentals poäng. Vad ska du t.ex med ett Amex Elite till om du inte tjänar några eurobonuspoäng liksom
 

CoooC

Medlem
Vad fasen händer med AMEX-korten om SAS går i KK?. Då står Amex med tre olika kort som är i princip värdelösa för innehavaren (förutom förmånerna då) men alla intjänade poäng, som för många kortägare är flera flera tusentals poäng. Vad ska du t.ex med ett Amex Elite till om du inte tjänar några eurobonuspoäng liksom

Amex kanske tecknar avtal med SJ så får du SJ-prio poäng istället :confused:

Osså vouchers.
Drömmen är en STO-CPH i SJ F. ;)

Undrar om Tallin skulle godkänna rutten STO-GBG-CPH med 24h i GBG? Hade varit kul att beta av Gröna Lund, Liseberg och Tivoli på en och samma helg.
 
Last edited:

Homer

Medlem

Topbonus var ju ett fristående bolag och efter Air Berlin gått i kk så betalades det väl
ut några kronor för antalet miles man hade?

Finns väl någon som hade miles och kommer ihåg hur det slutade?
annars finns det detaljer här
Auf wiedersehen Air Berlin? Konkurs... | Sida 24 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen