ATR-72 (?) är väl lite långsammare dessutom och det talar väl isf ännu mer emot att välja BRA flyg?!
SJ och MTR har goda möjligheter att ta marknadsandelar iaf på sträckan Stockholm-Göteborg
Hur stor är tidsskillnaden på Jet och ATR?
Flyget är dött på dessa sträckor inrikes. Därtill alltför hård konkurrens om de kvarvarande passagerarna på flyget. Jag tror att alla lider inrikes men särskilt BRA eftersom de är ett renodlat inrikesbolag med p2p som niche.Intressant att se om vi får se någon ökning för SK, DY och Arlanda nu.
Två viktiga linjer som tappar jet, trots allt 505 000 (mmx) respektive 406.000 (GOT) passagerare på dessa linjer förra året.
Tror inte att affärsresenärerna är villiga att kuska ATR.
Kommer de välja tåget istället?
Flyget är dött på dessa sträckor inrikes. Därtill alltför hård konkurrens om de kvarvarande passagerarna på flyget. Jag tror att alla lider inrikes men särskilt BRA eftersom de är ett renodlat inrikesbolag med p2p som niche.
Flyget är dött på dessa sträckor inrikes. Därtill alltför hård konkurrens om de kvarvarande passagerarna på flyget. Jag tror att alla lider inrikes men särskilt BRA eftersom de är ett renodlat inrikesbolag med p2p som niche.
Ta Göteborg-Stockholm t.ex. Här är några skäl:Varför är dessa linjer döda tror du? Jag flyger regelbundet Got - Arn och anser det som ett mycket bättre alternativ än tåget. Nyfiken på din motivation bara?
Hehe…ett helt politiskt korrekt pressmeddelande.
Som någon sa att kostnaden för deras uråldriga AVRO nu sprungit i väg så mycket att det inte är lönt att flyga med dem.
Men kul att någon kan förvränga detta till en positiv sak eller not?
Verkar vara oklar status med deras C200/300 (A220), någon som vet något mer?