Senaste nytt

SAS Eurobonus, hur länge har ni varit medlem

Vilket år gick du med i SAS EuroBonus

• Total voters
    305
Medlem sedan Jan2012 tydligen. Hade en del resor 2007-2011 men max typ 8 t/r per år i jobb eller privatresor [blandat SK/BA/DY] och tyckte aldrig att det var värt att registrera sig för Eurobonus. Blev omedelbart EBS, och har varit EBG sedan 2013 (är numera EBD).

Träffade tjejen i England 2007 och gick med i EB 2008 då jag insåg att jag flög en del SAS till LHR och poäng kanske var bra att ha.. Flög dock inte tillräckligt för status, som nåddes först 2013 tack vare ny tjänst. EBD idag, men väldigt skeptiskt till att detta kommer nås igen.

Jag gick tydligen med redan 1995 :) Det var min bror som jobbade på SAS då och värvade mig, flög en del då men man fick bara baspoäng och inga poäng att spendera under en tid då på inrikes så fick inte så mycket på den tiden..tog typ 3-4 år att spara in en resa till LYR men det var det ju värt. Fann lite gamla resor nu på hemsidan..skoj att man kan se dessa gamla resor

28 mar 1996
Östersund - Stockholm
SK 0055 M Economy
Basic Points, qualifying only
0
600

Och en gammal överföring från Braathens program som lades ner :)

31 dec 2002
Points Transfer from WINGS
After closure of WINGS program
Extra Points
3 000

Vet inte om en sådan tråd finns men, googlade idag på Eurobonus och ser att SAS startade programmet 27e April 1992, hur länge har ni varit medlemmar, ser på mitt konto att jag har varit med sedan Mars 1993, har något varit med från dag 1
Kanskje en ide å modifisere tabellen for å ta med 1992?

Igår satt jag och sorterade lite gamla papper - hittade då lite angående mina medlemskap i olika lojalitetsprogram.
Som jag minns det så gick jag med i Eurobonus alldeles i starten - april eller maj 1992 - men i mina gamla utdrag står det "medlem sedan juni 1992". När jag sedan kollade i denna tråd hittade jag ingen annan som blivit medlem tidigare än denna månad.
Så nu ställer jag frågan: finns det någon som blivit medlem ("formellt") tidigare än juni 1992?
(Jag återanvänder denna gamla tråd i stället för att starta en ny.)

Lite OT: enigt mina gamla papper har jag också varit medlem i:
- Lufthansa Miles&More sedan 1993
- Air France Frequence plus sedan 1995
- Iberia Plus sedan 1995
- KLM Flying Dutchman sedan 1998
- Finnair Plus sedan 1999

(Numer använder jag bara EB och FB)

Jag har också maj-92 på mitt första kort.

Innan dess var jag med i följande USA program eftersom dessa startade långt innan SAS började med Eurobonus:

- Pan Am (blev sedermera Delta Airlines när Pan Am upphörde och poängen och statusen i Pan Am konverterades till Delta Airlines)
- United Airlines
- TWA
- American Airlines

Programmet startade ju 27 april. Det kan inte ha hunnit ut många kort på de dagarna.

Varför inte? Om jag minns rätt så fanns det på anmälningsblanketten som man fyllde i ett kort med bonusnumret som man rev loss och använde tills man fick det riktiga plastkortet. Massor av folk hängde på låset redan 27 april så det borde finnas en hel del med kort redan från april-92 om inte de riktiga korten omdaterades till maj-92 efter att de processats av SAS.

Toppen