Senaste nytt

Bokningsklass K med Turkish Airlines

mischadee

Medlem
Hej

Häromveckan när jag sökte biljetter på Turkish hemsida till Cancun så listades bokningsklass K vilket ger 150% till Eurobonus. Nu när jag tittar så har det dock ändrats till klass J som endast ger 100% och bara till några hundralappar mindre. Nu till frågan. Vet någon om man manuellt kan ringa in till Turkish och begära att boka klass K istället? Vet någon om det blir extrakostnader för att boka över telefon?

Det kommer inte att löna sig att boka om till en lägre bokningsklass, såvida inte du vill betala change fee och torska mellanskillnaden då du inte får tillbaka några pengar på det lägre priset. Behåll K-klass och var nöjd med extra poängen.
Utan att kunna svaret på frågorna så tror jag du blandade ihop det.

När @mischadee letase biljetter så visades K. Nu vid bokning finns bara J. Han vill ha K.

Nu vet jag inte var du utgår ifrån, men det finns ingen publicerad fare i J-klass från Arlanda till Cancun. Billigast är K i Business.

Kan Turkish web visa specialfares, månne?

Nu vet jag inte var du utgår ifrån, men det finns ingen publicerad fare i J-klass från Arlanda till Cancun. Billigast är K i Business.

Kan Turkish web visa specialfares, månne?

Hmm. Mystiskt. Både ITA Matrix och Turkish hemsida visar endast J Klass när jag söker från ARN. Säker jag från VNO däremot är det K klass och drygt 3000 kronor billigare dessutom.

Det borde absolut vara möjligt att ringa Turkish och boka den tariff du föredrar. Jag bokade för några veckor sedan Turkish Airlines till Mexico City på hemsidan med avresa i oktober i K-klass. Då fanns inte J-klass.

Enligt Expertflyer finns både en J-fare och en K-fare (tittar på Mexico City, men det är ju samma linje). K-klass ligger 109 USD högre än J-klass.

Ahh, perfekt. 109 dollar är jag absolut beredd att betala för att få K-klass. Det rör sig ju ändå om 8000 baspoäng extra.

Tack :)

Återkoppla gärna hur det går, planerar att göra bokning med samma flighter. När jag kollade i helgen var det J på utresan och K för hemresan för de dagar jag är intresserad av. Men när jag nu kollar igen är de J åt båda hållen, men samma pris som i helgen.

Återkoppla gärna hur det går, planerar att göra bokning med samma flighter. När jag kollade i helgen var det J på utresan och K för hemresan för de dagar jag är intresserad av. Men när jag nu kollar igen är de J åt båda hållen, men samma pris som i helgen.

Will do. Men det kanske inte blir nu direkt. Måste få semester från jobbet godkänd först och det kan ta sin lilla tid. Men som sagt så har jag ju även backup med utresa från Vilnius också :).

Toppen