Senaste nytt

Sökes: Resa till Flordia april (nybörjare)

Boomboom

Medlem
Hej!
Jag och tjejen hade tänkt bege oss till Florida i april och vi båda är gröna på det här med att boka flygbiljetter så alla tips och råd är uppskattade.

Vad vi är ute efter:

1. Varifrån vill du börja din resa? Svensk flygplats eller Kastrup

2. Var är din destination? Florida (flygplats spelar mindre roll)

3. När vill/behöver du resa ut? Mellan 30/3 till 3/4

4. När vill/behöver du komma hem? Senast 15/4

5. Hur länge vill du vara borta? Cirka 2 veckor

6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna

7. I vilken kabinklass? Ekonomi eller snäppet över

8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Kvittar

9. Vad är din budget? (per person) Oklart

10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid

11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vi kan tänka oss ta ett par dagar i New York

Frågor:
Min ända längre resa var en charterresa till Kanarieöarna och upptäckte då att sitta trångt gjorde mig något obekväm. Är flygen man åker längre med bättre när det kommer till att sitta mer rymligt?

Har inga problem med exmpelvis X2000 tågen, hur uppfattar ni benutrymmet på de tågen kontra ekonomiklass på SAS?

Verkar svårt att hitta direktflyg, flygs det bara på vissa veckodagar och är det de stora (Arlanda/ Kastrup) jag bör fokusera på att kolla på?

Har cirka 50' k eurobonus poängkan jag ha nytta av de till att exempelvis uppgradera platser eller något?

Hej!
Jag och tjejen hade tänkt bege oss till Florida i april och vi båda är gröna på det här med att boka flygbiljetter så alla tips och råd är uppskattade.

Vad vi är ute efter:

1. Varifrån vill du börja din resa? Svensk flygplats eller Kastrup

2. Var är din destination? Florida (flygplats spelar mindre roll)

3. När vill/behöver du resa ut? Mellan 30/3 till 3/4

4. När vill/behöver du komma hem? Senast 15/4

5. Hur länge vill du vara borta? Cirka 2 veckor

6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna

7. I vilken kabinklass? Ekonomi eller snäppet över

8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Kvittar

9. Vad är din budget? (per person) Oklart

10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid

11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vi kan tänka oss ta ett par dagar i New York

Frågor:
Min ända längre resa var en charterresa till Kanarieöarna och upptäckte då att sitta trångt gjorde mig något obekväm. Är flygen man åker längre med bättre när det kommer till att sitta mer rymligt?

Har inga problem med exmpelvis X2000 tågen, hur uppfattar ni benutrymmet på de tågen kontra ekonomiklass på SAS?

Verkar svårt att hitta direktflyg, flygs det bara på vissa veckodagar och är det de stora (Arlanda/ Kastrup) jag bör fokusera på att kolla på?

Har cirka 50' k eurobonus poängkan jag ha nytta av de till att exempelvis uppgradera platser eller något?
Menar du april i år, 2019?

Misstänker att du ska köpa biljetter?
Att då inte ge en budget, då blir det väldigt svårt att hjälpa.
Låter som tex flygresor alt Momondo är det bästa för er att hitta, har du tittat där?

Ang direktflyg så finns det oftast från ett flygbolags egna hub, SAS hub är tex i CPH och Lufthansa i FRA och Swiss i ZRH. Så att hitta direkt från ARN kan bli knepigt

Last edited:
Finnair finns
upload_2019-3-13_14-28-18.png

Även sas finns om du vill samla EB och ev använda dom du har.
upload_2019-3-13_14-30-46.png

• Gilla
Reactions: pep
Menar du april i år, 2019?

Misstänker att du ska köpa biljetter?
Att då inte ge en budget, då blir det väldigt svårt att hjälpa.
Låter som tex flygresor alt Momondo är det bästa för er att hitta, har du tittat där?

Ang direktflyg så finns det oftast från ett flygbolags egna hub, SAS hub är tex i CPH och Lufthansa i FRA och Swiss i ZRH. Så att hitta direkt från ARN kan bli knepigt
Bra tips om hubbarna, något bolag som har hubb i SE?

Ang budgeten så har jag helt enkelt inte koll på vad som är rimligt med tanke på den korta framförhållningen samt om det är värt att ta något bättre än ekonomiklass (därav mina frågor kring benutrymme). Är inte ute efter billigast möjliga biljett utan kan tänka mig betala mer för komfort och kortare flygtid.

Toppen