Senaste nytt

Inrikes Japan Juli 2019

Erth

Medlem
Har bokat biz med Sas till Japan sommaren 2019.

Funderar på att åka till Okinawa och Ishigaki.

Men efter den 21a Maj finns det inte längre några direktflyg i Japan. Google Flights föreslår tex för att åka från Tokyo - Osaka att först åka till Guam och sedan till Osaka :(

upload_2019-1-23_16-18-53.png

Se urklipp från tex till Ishigaki.

Är det så att inga flyg efter 21a Maj är släppta?

Ok

Men hur?

Se bild tyo - isg med bara direktflyg
9ACD22EC-7A4B-4605-AA80-F80F8FB06219.png

Tar jag bort direktflyg

3B138B7F-0021-4DB5-BC88-38B97F5760E0.png

Så finns det bara flyg med sight seeing först i närliggande länder

ANA släppte så sent som idag sin sommartidtabell. Även JAL kommer släppa de närmaste dagarna (om inte de redan har gjort det). Biljetterna släpps på resp. hemsida tidigaste 29/1.
Du kan vara lugn ;).

Attachments

• Skärmavbild 2019-01-23 kl. 18.08.05.png
    Skärmavbild 2019-01-23 kl. 18.08.05.png
    179,8 KB · Visningar: 269
Jag ser flighter varje dag i juli, HND-ISG både med JAL och ANA, JAL har ofta 2/dag.

Ok tack för svar

Nu har jag krigat mig in på Momondo istället för GF och där finns det HND-ISG med ANA och JTA.

I och med att jag har Emerald på BAEC vore kanske JAL att föredra. Men flyger JAL direkt till ISG?

Ok tack för svar

Nu har jag krigat mig in på Momondo istället för GF och där finns det HND-ISG med ANA och JTA.

I och med att jag har Emerald på BAEC vore kanske JAL att föredra. Men flyger JAL direkt till ISG?

Ja, JTA är ett dotterbolag till JAL och poängintjäning och Oneworld förmåner etc. är identiska

Collecting Avios and Tier Points on flights | Executive Club | British Airways
  • Included: Japan Airlines (JL), JAL Express (JC), J Air (JL) and Japan Transocean (NU).
Japan Airlines - Japan's top airline, multi destination flights

Matrix.jpg

Hej igen

Tack för alla svar

Nu finns både Vanilla , ANA och JAL till ISG på Google Flights men priser är markant högre än på tex Momondo och de OTAs som visar priser där.

Jag tittar på datum 2 - 12 Juli TYO - ISG. Ana tex kostar ca 20 000 för 2 pers plus infant på GF men OTA genom Momondo ligger på ca 4000.

Vill helst inte boka genom OTA (aldrig gjort). Var inne och kikade och det var rena mardrömmen att boka men förslag om serviceavtal, försäkringar, bagage osv osv. Rena flipperspelet.

Någon vänlig själ som har något förslag på what to do. Visar GF galet?

Toppen