Senaste nytt

Vem betalar för business och första klass?

Ehh jo jag betalar för C nästan varje gång när jag reser privat numera, sparar in på hotell eller resländ i stället om det behövs. Tänkte prova F(uppgradering) nu på BA men börjar få kalla kårar.... Kanske är lika vanebildande som C och då blir det väldigt lite resor framöver om pengarna ska räcka till. Tycker att själva resan är målet på nått vis, att få börja resan med att njuta och trivas gör hela resan. Nu är jag ju lite konstig då jag kan ta en tor i C bara för att stressa av..... Däremot tycker jag nog att C på kortare flyg är meningslöst, så det förstår jag inte alls om man inte är ute efter flexibla biljetter.

Ingen vana? Nähä återkom när du fastnar :D Det är grymt vanebildande och skadligt för amexkortet.

De flesta som testar knark tror inte att det ska bli någon vana, men de har ofta fel. Business class är nog att klassa som en drog med ungefär samma egenskaper som de mer traditionella drogerna man kan köpa på stan, med skillnaden att den är laglig.

Tänkte prova F(uppgradering) nu på BA men börjar få kalla kårar.... Kanske är lika vanebildande som C och då blir det väldigt lite resor framöver om pengarna ska räcka till.

Det är en ännu tyngre drog:D Har två flighter i F (BA och CX) och förhoppningsvis gå min bokning med USDM igenom imorgon, då blir det ytterligare några F nästa sommar. Börjar nästan komma dithän att jag tycker att det är slöseri att bränna poäng i C om jag flyger själv, när man kan gå för F. Kan bara konstatera att jag har drabbats av "Jacob-syndromet":D Har börjat fundera på hur man ska bära sig åt för att kunna testa F-produkten hos så många bolag som möjligt. Är redan inne på planeringen för 2014 där jag har en idé om hur jag ska komma åt F med Etihad, Emirates, SQ-suites och ev Korean first. Vem sa att F inte var en tyngre drog än C:D

Haha!! Att det är en drog kan jag lätt hålla med om! Har det senaste åren alltid flugit C utanför europa, och det som började som en kul engångsgrej blev snabbt en farlig hobby! Nu 3 år senare och med ca 40 olika necesärer hemma från alla möjliga bolag så gav jag mig en 30-årspresent i förra veckan o flög LH F med tjejen för mina välförtjänta 290.000 sas poäng! För mig har det gått så långt att flygningen är viktigare än resemålet, då modell samt bolag styr resan! Om jag för skojs skull flög ARN - LAX fre-sön med swiss samt UA så förstår ni hur lätt man kan bli beronde! Flög nu senast både med 380 samt 744 ( nya F class med sängarna)! Har testat privatjet 4 ggr, dock av den mindre modellen Cessna Citation II och komme välja F 100ggr av 1000 framför PJ!

Kommer lägga upp ett resereportage med lite bilder inom kort från LH's 2 nya F samt FCT samt FCL!

Jag antar att man sover lite oroligt om det var mer än en vecka sedan sista fixen i form av businessclass-resa? :)
haha ja man får väl se upp låter det som!

Jag antar att man sover lite oroligt om det var mer än en vecka sedan sista fixen i form av businessclass-resa? :)
haha ja man får väl se upp låter det som!

Jag kan erkänna att nu när jag har bokat en ZRH-SFO i business så sover jag rätt bra , det räcker iaf till en viss del att veta att man har en inom en nära framtid.

Toppen