Senaste nytt

Star Alliance Loungen i Amsterdam: öppningsdatum den 7:e mars, 2019

Senator

Moderator
Vänner,

En av de (IMHO) sämsta upplevelser som Star Gold på en internationell storflygplats går nu (hoppas jag) mot sitt slut. Den 7:e mars öppnar Star Alliance loungen i Schengenområde i Amsterdam.

Star Alliance Amsterdam Schiphol airport lounge opens March 7 - Australian Business Traveller

Källa är Australian Business Traveller.

Senast vände jag i dörren när jag skulle flyga hem med SAS. Såhär står det: "The Amsterdam lounge will cater for business class travellers and top-tier frequent flyers on the 15 Star Alliance member airlines flying out of Schipol airport’s Schengen zone and be geared more towards flights within Europe".

Det är mycket! Får inte ihop 15 inom Schengen men det är en annan femma. Frågan blir kapacitet? Det krävs en del mellan 16.00 - 19.00.

Vänner,

En av de (IMHO) sämsta upplevelser som Star Gold på en internationell storflygplats går nu (hoppas jag) mot sitt slut. Den 7:e mars öppnar Star Alliance loungen i Schengenområde i Amsterdam.

Star Alliance Amsterdam Schiphol airport lounge opens March 7 - Australian Business Traveller

Källa är Australian Business Traveller.

Senast vände jag i dörren när jag skulle flyga hem med SAS. Såhär står det: "The Amsterdam lounge will cater for business class travellers and top-tier frequent flyers on the 15 Star Alliance member airlines flying out of Schipol airport’s Schengen zone and be geared more towards flights within Europe".

Det är mycket! Får inte ihop 15 inom Schengen men det är en annan femma. Frågan blir kapacitet? Det krävs en del mellan 16.00 - 19.00.
Verkligen på tiden. Jag har, i brist på annan vettig lounge, spenderat alldeles för mycket tid i Aspire loungen (den loungen SAS och många andra) använder nu. Ofta fullpackat och dålig utbud av mat.

Ska bli spännande att se hur den nya Star Alliance loungen blir. Jag har inte varit särskilt imponerad av någon av de lounger (utöver Aspire har jag bara nyttjat BAs och KLMs) jag besökt på Schiphol men kan knappast bli sämre än nu.

CDG, LAX, LHR T1 på den tiden det begav sig...

Hehe, menar Star Alliance egna brand:ade guld lounger. T.ex den i Rom eller LA. Detta inkluderar INTE SAS T5 loungen i Arlanda.

Läsförmågan dålig (åter) ikväll. Håller på med utlägg kv4-2018 så jag är lite trött ;) Jag läste det handlade om dagens utbud Amsterdam. Förskräckligt tycker jag det som har funnits sedan BMI såldes till British Airways.

Star Alliance egna lounger är:
Buenos Aires (EZE)
Los Angeles (LAX)
Nagoya (NGO)
Paris (CDG)
Rio de Janeiro (GIG)
Rome (FCO)
Sao Paulo (GRU)

Som den eminente @NotRyan skriver fanns det en på gamla LHR T1 som var ok. Den har jag besökt, men av ovan lista har jag bara besökt Buenos Aires (EZE) som inte var något att hänga i granen:
Lounges - Star Alliance

SAS T5 ARN är INTE en lounge som drivs av Star Alliance.

En preview:

20190303_185035.jpg

Förresten, Aspire-loungen har flyttat upp en våning och ligger vägg-i-vägg med den nya Star Alliance-loungen och det verkar som att de båda loungerna kommer att dela kök.

Toppen